Joanna Jabłczyńska: Z serialu do własnej kancelarii
Joanna Jabłczyńska, aktorka, radca prawny, współwłaścicielka kancelarii Clever One
Aktorka radcą prawnym. Tego jeszcze nie grali.
Zgadza się. Psychologa, weterynarza czy inżyniera wśród aktorów już mieliśmy. Ale radcy prawnego nie.
Jak dla mnie oba te zawody są zupełnie z innego filmu.
Bo tak jest. Trudno je ze sobą połączyć. Rodzi to pewne ograniczenia. Odkąd jestem radcą prawnym, nie mogę chociażby wziąć udziału w wielu programach rozrywkowych, do których jestem zapraszana, a których formuła wymaga od uczestników włożenia np. odważnych strojów, krótkich sukienek, dużych dekoltów. Radcy prawnemu to nie przystoi. W końcu wykonuję zawód zaufania publicznego.
I roli każdej też już pani nie zagra. Dobrze, że Marta Hoffer z serialu „Na Wspólnej”, w której postać pani się wciela, to poczciwa dziewczyna.
Jak dostaję scenariusz kolejnych odcinków, to od razu sprawdzam, czy Marta zbytnio się nie rozszalała (śmiech). A tak na poważnie, to muszę tylko uważać na tzw. sceny łóżkowe. Jeśli takie się pojawią, negocjuję z reżyserem ich zakres. Nie ma mowy, żeby było widać w nich choćby kawałek intymnej części mojego ciała. Nie chcę podpaść rzecznikowi dyscyplinarnej okręgowej izbie radców prawnych.
Kilka tygodni temu wraz z Piotrem Podgórskim otworzyła pani kancelarię Clever One. Zazwyczaj w nazwie kancelarii widnieją nazwiska jej wspólników. Czemu wasza nie nazywa się Jabłczyńska & Podgórski?
Gdyby tak było, pewnie rozległyby się głosy, że chcemy budować markę kancelarii na moim nazwisku. Woleliśmy tego uniknąć.
Podobno najlepszą lokalizacją dla kancelarii prawnej są okolice sądu.
Bardzo często jest tak, że ktoś dostaje wezwanie do sądu, idzie obejrzeć akta, wychodzi, łapie się za głowę i mówi: Boże, o co w tym chodzi? Gdzie jest najbliższa kancelaria? Dlatego najlepiej jest, gdy kancelaria mieści się na parterze w najbliższym sąsiedztwie sądu.
W takim razie popełniliście wszystkie możliwe błędy przy wyborze lokalu (kancelaria Clever One mieści się przy ul. Wilczej w Warszawie, na drugim piętrze, z wejściem od podwórka – przyp. red.).
Naszą kancelarię celowo trochę schowaliśmy. Chcieliśmy uniknąć przypadkowych klientów, którzy wchodziliby do lokalu tylko po to, żeby zobaczyć, jak na żywo wyglądam. Poza tym gros naszych klientów to osoby z show-biznesu, które cenią dyskrecję. A nasza kancelaria im ją zapewnia.
Rozmawiała Anna Smolińska
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING" nr 1/2015.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...