Piotr Rubik: Finansowa łamigłówka Rubika
                                                                        Piotr Rubik, kompozytor i muzyk
Zapowiadał pan otwarcie szkoły muzycznej. Biznes rusza od września?
Niestety na razie nie. Przeanalizowałem ten pomysł jeszcze raz i wyszło mi, że prowadzenie szkoły muzycznej na takim poziomie, jaki mnie by satysfakcjonował, biznesowo jest nieopłacalne. Po prostu czesne byłoby zbyt wysokie. Raczej nie zgromadziłbym wystarczającej liczby chętnych. Ale nie wykluczam powrotu do tematu w nieco zmienionej formule.
Wraz z pomysłem otwarcia szkoły muzycznej zarzucił pan całkowicie plan prowadzenia własnej firmy?
Ależ ja prowadzę własną firmę nieprzerwanie od 1992 roku. Firmę muzyczną. A jeśli chodzi o działalność pozamuzyczną to nieraz myślałem bardzo intensywnie na tym, jaki biznes mógłbym prowadzić. Co zrobić, żeby dodatkowo finansowo zabezpieczyć siebie i swoją rodzinę. Na szczęście odniosłem sukces w muzyce i odpukać, nie muszę zmieniać zawodu. Zresztą i tak nic sensownego nie przychodziło mi do głowy. Na inwestowaniu się nie znam, nie umiem grać na giełdzie jak moi znajomi i pomnażać pieniędzy.
Podobno za 20-minutowy występ wraz z zespołem na powiatowym festynie zapłacono panu 75 tys. zł.
Nigdy nie zdarzyło nam się występować na żadnym festynie ani grać tylko przez 20 minut. Zresztą, czy gralibyśmy przez 20 minut, czy przez półtorej godziny, to i tak stawka za koncert byłaby taka sama.
Czyli?
Średnio 160 tys. zł. Za całe przedsięwzięcie. Z tych pieniędzy trzeba opłacić wszystkich: solistów, chór, orkiestrę, techników, sprzęt, wynajem sali, autokarów, promocję koncertu itp.
Rozmawiała Anna Smolińska
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku "Własny Biznes Franchising" nr 9/2013.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Postawiliśmy  na naturę
                                                /21.12.2024
                                            
                                            Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
– Zainwestowałem w branżę kosmetyczną, ponieważ wiem, jak powinien dbać o siebie prawdziwy facet. Proponuję takie produkty, po które sam sięgnąłbym bez wahania – mówi Artur Szpilka, jeden z czołowych polskich bokserów.
– Od zawsze chciałam być niezależna i mieć swoje pieniądze. W liceum namówiłam koleżankę i zatrudniłyśmy się na pół etatu na poczcie jako sprzątaczki. Niestety, szybko nas wywalili, bo kompletnie nie umiałyśmy sprzątać – mówi Grażyna Wolszczak, aktorka i współwłaścicielka Teatru Garnizon Sztuki.
W The Protocol School of Poland założonej przez dr Irenę Kamińską-Radomską, mentorkę znaną m.in. z programu telewizyjnego „Projekt Lady”, przedsiębiorcy podczas szkoleń dowiadują się, jak dzięki etykiecie biznesowej szybciej osiągnąć zamierzone cele.
– Na sukces w branży muzycznej składa się wiele części składowych. Jedną z nich jest szacunek do pracy, współpracowników i odbiorców – podkreślają Tomasz Szczepanik, lider zespołu Pectus oraz Monika Paprocka-Szczepanik, menedżerka grupy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...