Branża beauty w czasach zarazy
Oszacowanie gospodarczych skutków epidemii nowego wirusa jest trudne ze względu na zmienność sytuacji. Nie można przewidzieć, jaki obszar obejmie, ani kiedy się zakończy. Zdaniem analityków Credit Agricole Bank Polska w 2020 roku zmniejszy się w kraju konsumpcja, spadną inwestycje i eksport. Pogorszy się również sytuacja na rynku pracy i zmniejszy dynamika wzrostu wynagrodzeń. A co w tej sytuacji z szeroko rozumianą branżą beauty? Cóż.. i tu nastroje są niewesołe, choć franczyzodawcy starają się ze spokojem podejść do panującej sytuacji.
– Sytuacja nie jest łatwa, ale myślę, że przetrwają najsilniejsi. Wykonujemy naszą pracę trzy razy bardziej. W obecnej sytuacji ogromny nacisk kładziemy na działania marketingowe. Nie wszystkie placówki są zamknięte. Staramy się uspokoić naszych franczyzobiorców. Jesteśmy w ciągłym kontakcie. Organizujemy telekonferencje z naszymi partnerami. Staramy się wymyślać ciekawe kampanie, by tę sytuację przetrwać – mówi Natalia Janiak, specjalista ds. marketingu Studio Figura.
Chętnych nie brakuje
Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk, właścicielka Perfect Look Clinic zaznacza, że mimo sytuacji wcale nie maleje zainteresowanie związane z założeniem własnego biznesu.
– Dobra wiadomość jest taka, że zapytania o wejście we współpracę franczyzową nadal spływają. Ludzie mają teraz więcej czasu, by myśleć o własnym biznesie. Nie prowadzimy teraz żadnych spotkań, wszyscy czekamy aż sytuacja się uspokoi. Naszych klientów staramy się przekonać do zakupów on-line. Koncentrujemy się głównie na działaniach marketingowych – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk.
Środki ostrożności
Na pytanie jakie prawa ma pracownik w branży beauty, który nie może świadczyć pracy w trybie zdalnym, prof. Monika Gładoch, kierownik Katedry Prawa Pracy Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, odpowiada:
– O tym, kiedy można pracować i jakie są kwestie w zakresie BHP, decyduje pracodawca. Pracownik bardzo ryzykuje. Jest taki przepis, że można się powstrzymać od pracy, jeżeli ona zagraża życiu mojemu lub moich współpracowników. Możemy się też oddalić z miejsca pracy, ale tu jest duże ryzyko. Wtedy pracownik naraża się na zarzut nieświadczenia pracy, a to może doprowadzić w konsekwencji do nałożenia kary porządkowej, a nawet zwolnienia z pracy. Kilka dni temu weszła w życie specustawa, która pomaga, także pracodawcom, zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa. Wprowadza ona między innymi możliwość pracy zdalnej. Natomiast zawsze powstają pytania dotyczące RODO, czy można udzielać informacji, czy nie. Tu mamy na szali dwie wartości – życie i zdrowie i naszą prywatność. Oceńmy, co jest dla nas ważniejsze – mówi prof. Monika Gładoch, w programie „Koronawirus. Raport” w TVN24.
Michał Dworniczuk, zarządzający marką Depilacja.pl w Polsce, podkreśla, że od strony biznesowej marka Depilacja.pl, działa tak samo jak wcześniej.
– Nie ukrywamy, że liczymy na informację do rządu czy my przedsiębiorcy będziemy mogli liczyć na jakąś pomoc z ich strony. Na ten moment działamy z własnych środków. Nie wszystkie gabinety są zamknięte, ale ze względu na wyjątkowo sytuację przeprowadzamy o 80 proc. mniej zabiegów. Jest to jak najbardziej zrozumiałe. Przed każdą wizytą obowiązuje weryfikacja wstępna. Nasz kosmetolog pyta pacjenta o to jak się czuje, czy miał jakikolwiek kontakt z kimś, kto wrócił z zagranicy itp. Do obowiązującej sytuacji podchodzimy z rozwagą. Jeśli jakiś kosmetolog zrezygnował na ten czas z pracy, jest to decyzja jak najbardziej zrozumiała – mówi Michał Dworniczuk.
Branża beauty w Polsce:
- W Polsce funkcjonuje ponad 100.000 gabinetów kosmetycznych;
- Statystycznie w zależności od miasta na jeden gabinet przypada około 500-1000 osób;
- Średnie wydatki w gabinecie to około 80-100 zł;
- Ogólna wartość rynku usług kosmetycznych w Polsce szacowana jest obecnie na 1,4 mld zł;
- Średni przychód dla jednego salonu kosmetycznego wynosi 81 632 zł w ciągu roku.
Źródło: gabi.net.pl
Michał Dworniczuk, zarządzający marką Depilacja.pl w Polsce / "Nie ukrywamy, że liczymy na informację od rządu czy my przedsiębiorcy z branży beauty będziemy mogli liczyć na jakąś pomoc z ich strony". ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes oparty na zdrowiu
/26.09.2025
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.