PSB Mrówka

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Grupa PSB Handel S.A. to największa w Polsce grupa zakupowo-sprzedażowa w branży budowlanej. Jej struktura opiera się na partnerstwie z ponad 400 firmami, które łącznie zarządzają ponad 750 placówkami – marketami PSB Mrówka, składami budowlanymi i PSB Profi. Co najważniejsze, to lokalni przedsiębiorcy są sercem naszej sieci – to oni najlepiej rozumieją swoich klientów i budują z nimi trwałe relacje.
W 2024 roku nasi Partnerzy wygenerowali blisko 9,13 mld zł przychodów. Nasz udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych wyniósł 19%. Według badań z 2024 roku, marki Grupy PSB rozpoznaje 80% Polaków! To dowód na to, że działamy skutecznie, a zaufanie klientów rośnie z roku na rok.
W 2024 roku nasi Partnerzy wygenerowali blisko 9,13 mld zł przychodów. Nasz udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych wyniósł 19%. Według badań z 2024 roku, marki Grupy PSB rozpoznaje 80% Polaków! To dowód na to, że działamy skutecznie, a zaufanie klientów rośnie z roku na rok.
DOŁĄCZ DO NAJWIĘKSZEJ SIECI „DOM I OGRÓD” W POLSCE
PSB Mrówka to marka z polskim DNA – tworzona przez lokalnych przedsiębiorców, dla lokalnych społeczności. Nasz model franczyzy opiera się na partnerstwie, a Partnerzy zachowują niezależność operacyjną i formalną, jednocześnie korzystając z szerokiego wsparcia centrali: od dostępu do wspólnych zakupów, przez systemy informatyczne i logistyczne, po szkolenia, marketing i analitykę. Taka konstrukcja pozwala skutecznie konkurować nawet z globalnymi graczami, przy zachowaniu lokalnego charakteru
działalności – to nie są sklepy pod linijkę, tutaj każdy Partner decyduje o tym, co ma stać na półkach i czego potrzebują najbardziej jego Klienci.
PSB Mrówka to sklepy typu DIY („zrób to sam”) z branży „dom i ogród”, oferujące szeroki wybór produktów do remontu i pielęgnacji przestrzeni domowej. Nasze placówki są obecne zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych aglomeracjach – w blisko 90% powiatów w Polsce. Co roku zakupy w naszych marketach robi około 3,5 mln klientów. W zależności od wielkości sklepu, oferujemy od 10 do 40 tys. pozycji
asortymentowych, obejmujących m.in. narzędzia, elektronarzędzia, farby, oświetlenie, AGD, dekoracje, artykuły ogrodowe, sezonowe i wiele innych.
JEDNOSTKI WŁASNE
2
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
395
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
FRANCZYZA, KTÓRA WSPIERA NA KAŻDYM KROKU
W PSB Mrówka nie jesteś sam. Oferujemy kompleksowe wsparcie, które pozwala Ci skupić się na rozwoju biznesu
Etap 1 – Startujesz z przewagą:
- Pomagamy znaleźć idealną lokalizację i analizujemy potencjał rynku.
- Tworzymy z Tobą biznesplan dopasowany do lokalnych realiów.
- Projektujemy układ sklepu i dobieramy asortyment, który przyciąga klientów.
- Ułatwiamy zakup wyposażenia na preferencyjnych warunkach.
- Organizujemy szkolenia, które przygotują Cię i Twój zespół do efektywnego działania.
Etap 2 – Działasz z siłą dużej marki:
- Korzystasz z centralnych zakupów – kupujesz taniej, zarabiasz więcej.
- Masz dostęp do nowoczesnych centrów logistycznych – towar zawsze na czas.
- Otrzymujesz bonusy handlowe – im większy obrót, tym większy zysk.
- Pracujesz na sprawdzonym systemie informatycznym – zarządzasz łatwo i skutecznie.
- Dostajesz gotową księgę operacyjną – oszczędzasz czas i unikasz błędów.
- Regularnie szkolisz siebie i zespół – rozwijasz kompetencje i zwiększasz sprzedaż.
- Korzystasz z licencji na znak „PSB Mrówka” – budujesz zaufanie od pierwszego dnia.
- Otrzymujesz wsparcie marketingowe – gazetki, ulotki, eventy lokalne.
- Masz dostęp do doradztwa i struktur Centrali – nie działasz w próżni.
- Zyskujesz poczucie bezpieczeństwa – jesteś częścią silnej, stabilnej sieci.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
JAKA JEST PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI?
Koszt inwestycji ustalamy indywidualnie – dopasowujemy rozwiązania do Twoich możliwości i lokalnych warunków. Pomagamy zoptymalizować wydatki, byś mógł szybciej osiągnąć rentowność.
KTO MOŻE ZOSTAĆ NASZYM PARTNEREM?
Poszukujemy przedsiębiorców, którzy znają lokalny rynek i mają doświadczenie w
handlu. Oczekujemy zaangażowania w rozwój sklepu PSB Mrówka, gotowości do
współpracy w ramach sieci oraz realizacji wspólnej strategii.
Szukamy partnerów, którzy:
- znają lokalny rynek i mają doświadczenie w handlu,
- są zaangażowani i gotowi rozwijać sklep PSB Mrówka,
- chcą działać niezależnie, ale w oparciu o sprawdzony model biznesowy,
- potrafią zarządzać zespołem i sprzedażą, cenią sobie bezpieczeństwo i wsparcie dużej organizacji.
Markety PSB Mrówka powstają w różnych formatach, dostosowanych do lokalnych
potrzeb. To kompaktowe sklepy, w których mieszkańcy znajdą wszystko, co potrzebne do
remontu i wyposażenia domu oraz ogrodu.
GOTOWY NA WŁASNY BIZNES Z SILNYM PARTNEREM?
Zbuduj dochodowy sklep w swojej okolicy. Skorzystaj z siły marki, która działa i
rośnie. Zacznij już dziś – skontaktuj się z nami!
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Grupa PSB Handel S.A.
Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój
(41) 378 52 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Wojciech Słowański
Dyrektor ds. rozwoju
tel.: +48 696 567 384
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Grupa PSB Handel S.A. (Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego PSB Mrówka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie mrowka.com.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
Bricomarché otwiera kolejny sklep, Eurocash ujawnia strategię, a PSB podlicza przychody. Przegląd tygodnia 3-7 lutego.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!

Jak wygląda prowadzenie sklepu Komfort od środka? Co daje model depozytowy, jak przebiega wdrożenie i czy warto rozwijać się w tej sieci? Odpowiadają franczyzobiorcy Komfortu.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie? Praca od świtu, trudne decyzje, czasem kryzysy – i sprawdzony model biznesowy, który pomaga przetrwać. Oto historie przedsiębiorców, którzy osiągnęli wielomilionowe obroty dzięki wytrwałości i dobrze dobranej franczyzie.
Edukacyjne warsztaty, pracownia peruk, butiki odzieżowe, sklepy z wyposażeniem wnętrz, pralnie, sklep Stokrotki, a nawet hodowla ślimaków – to pomysły na biznes, które różnią się branżą i skalą, ale łączy je jedno, każdy z nich przynosi realne dochody.
Od salonów masażu po gabinety depilacji, przez butikowe siłownie i studia treningu EMS – franczyzy z branży beauty i fitness rosną w siłę. Pokazujemy, kto je buduje, ile kosztuje wejście do sieci, jakie wsparcie oferują franczyzodawcy i co realnie zyskują partnerzy.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.