Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Od kilku miesięcy rynek franczyzy bankowej czekał na nowego gracza. Wiadomo było, że FM Bank przygotowuje ofertę partnerską. Mało kto spodziewał się jednak nowego brandu. Z rynku znikną marki Bank Smart i BIZ Bank, a zastąpi je Nest Bank.
Nest to po angielsku gniazdo. Nowy bank koncentruje się na rodzinie, a nowoczesne, ale też przytulne placówki są wykończone drewnem. Oferta Nesta, tu raczej trudno o zaskoczenie, będzie opierać się o consumer finance oraz produkty dla mikrofirm. Kierownictwo banku zapewnia również, że klienci nadal będą mogli liczyć na całkowicie darmowe rachunki bez jakichkolwiek warunków.
Nest Bank odziedziczył po FM Banku 53 oddziały (obecnie w rebrandingu) i na tym zamierza zakończyć budowę sieci własnej, by mocno oprzeć się na franczyzie. Misję budowy sieci partnerskiej powierzono zespołowi Jacka Biskupa, który zbudował sieć partnerską Meritum Banku, również mocno opartą na franczyzie. Już teraz nowy bank może pochwalić się czterdziestoma placówkami prowadzonymi przez franczyzobiorców, do końca roku zamierza uruchomić drugie tyle. Za półtora roku Nest chciałby liczyć ponad 350 placówek. Menedżerowie Nesta nie kryją, że sytuacja sprzyja pozyskiwaniu partnerów – po fuzji Aliora i Meritum Banku kilkudziesięciu partnerów szuka alternatywy, potencjalnymi franczyzobiorcami będą też partnerzy Banku BPH przejmowanego właśnie przez Alior Bank.
Według pierwszych informacji, inwestycja we franczyzową placówkę Nest Banku wynosi 1,2-1,3 tys. zł na metr kwadratowy placówki. Optymalna wielkość lokalu to 35-40 m2. Już dziś wiadomo, że bank nie będzie stosował zakazu konkurencji, więc jego potencjalni partnerzy mogą prowadzić placówki bankowe innych marek.
Kolejną dobrą wiadomością dla potencjalnych partnerów, jest to, że Nest Bank nie zamierza czekać aż nowa marka sama utrwali się w świadomości klientów. Z początkiem listopada w mediach wystartuje intensywna kampania wizerunkowa, której efekty obliczone są na błyskawiczny wzrost rozpoznawalności marki. Bank zakłada, że po trzech miesiącach kampanii blisko 40 proc. dorosłych Polaków będzie rozpoznawać markę Nest.
Udziałowcami Nest Banku są fundusze inwestycyjne, którym doradza AnaCap Financial Partners (AnaCap) – największy w Europie fundusz private equity wyspecjalizowany w sektorze usług finansowych. Nie oznacza to jednak, że Nest szybko trafi pod młotek. Na razie sam rozważa przejęcia, choć nieduże.
– Mogą pojawić się portfele do kupienia, pasujące do naszej strategii oraz nowe biznesy, które przyniosą synergię – powiedział pierwszy wiceprezes banku, Bartosz Chytła. – Jest też miejsce na leasing czy faktoring. Już się rozglądamy za pewnymi możliwościami akwizycyjnymi, choć na razie nie widzimy banku, który byłby dla nas atrakcyjny. Nasz właściciel jest jednak gotów dosypać kapitału.

ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.