Lody dadzą zarobić
                                                                        Lody Bosko wystartowały w Lublinie rok temu, w maju. Lodziarnia, usytuowana w śródmieściu, serwuje naturalnie robione lody, desery, gofry, kawę, świeże soki.
– Ale ponad 90 proc. naszej sprzedaży stanowią właśnie lody – mówi Piotr Głazowski, menadżer ds. rozwoju marki Lody Bosko. – Już w pierwszym sezonie kolejki w lokalu były takie, że musieliśmy zatrudnić dodatkowych pracowników. Przez zimę, jako jedyna lodziarnia w okolicy, byliśmy otwarci, choć w tym okresie bardziej działaliśmy jako kawiarnia. A od wiosny tego roku kolejki po lody znów zaczęły się ustawiać. Liczba klientów była tak duża, że zatrudnienie zwiększyliśmy trzykrotnie, w porównaniu z poprzednim sezonem.
Lokal i produkcja
W tej sytuacji przedstawiciele firmy pomyśleli o ekspansji na inne polskie miasta i postanowili rozwijać się poprzez franczyzę. W tej chwili szukają franczyzobiorców, którzy chcieliby otworzyć lokal w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców) lub w miejscowościach turystycznych. Pożądane lokalizacje to centra miast, rynki, deptaki. Optymalna wielkość pomieszczeń to 100 m2 – wtedy można produkować lody na miejscu. Jeśli lokal jest mniejszy, trzeba będzie pomyśleć o dodatkowym lokalu, w którym ulokuje się produkcję. Całkowita kwota potrzebna na inwestycję to – według wyliczeń franczyzodawcy – od 280 do 380 tys. zł. Remont i adaptacja, w zależności od wielkości lokalu, pochłonie od 170 do 150 tys. zł. Komplet sprzętu (maszyny do produkcji lodów, witryna, szafa chłodnicza, sprzęt agd) kosztuje 130-150 tys. zł (można skorzystać z leasingu). Do tego należy doliczyć 30 tys. zł na pierwsze zatowarowanie i 50 tys. zł na opłatę licencyjną. W zamian franczyzobiorca pomoże m.in. wybrać odpowiednią lokalizację, przygotuje projekt technologiczny lokalu, symulację przychodów, doradzi w doborze personelu. Ekipa z ramienia licencjodawcy pomoże na miejscu w przygotowaniach do otwarcia. Franczyzobiorca i jego pracownicy przejdą szkolenia z obsługi maszyn, produkcji lodów, obsługi klienta.
– Dołączamy też bardzo obszerny podręcznik operacyjny, z dokładnym opisem wszelkich procedur. Staraliśmy się zawrzeć tam szczegółowe odpowiedzi na wszelkie pytania, opis wszelkich możliwych sytuacji i problemów do rozwiązania – dodaje Piotr Głazowski.
Franczyzodawca wskazuje dostawców sprzętu oraz produktów, z których usług będą franczyzobiorcy.
Szybki start
W pierwszym roku działalności franczyzobiorca nie musi płacić opłaty marketingowej. Opłata franczyzowa liczona jest w procentach od obrotu.
– Jej wysokość będziemy ustalać indywidualnie, w zależności od potencjału konkretnego miejsca – tłumaczy Piotr Głazowski.
Czy lubelski koncept przyjmie się na rynku? Polska branża „lodowa” jest dość mocna. Franczyzobiorcy mogą wybierać zarówno wśród sieci serwujących popularne w ostatnich latach „świderki” (np. Lody Bonano, Lodolandia), jak i wśród konceptów oferujących lody produkowane rzemieślniczo (np. U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Prawdziwych) oraz lodziarnio-kawiarni (np. carte d'Or Cafe).
– Mamy bardzo dobrze dopracowany koncept, oferujemy franczyzobiorcom właściwie zautomatyzowany biznes. Opracowaliśmy szczegółowo wszelkie procedury, schematy, w każdym aspekcie działania firmy. To pozwala na szybkie rozkręcenie działalności – zapewnia Piotr Gałęzowski. – Nasza lubelska lodziarnia zapracowała na zwrot kosztów inwestycji po jednym sezonie, trwającym od początku maja do końca września. To też o czymś świadczy.
ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali