Zysk liczony w mililitrach

Podstawowa oferta sieci Refan to perfumy nalewane. Klienci, po wyborze zapachu, nie są skazani na kupno całego dużego opakowania, tylko sami decydują jakiej wielkości buteleczkę chcą kupić: 12, 14 czy więcej ml. Produkty marki Refan są w tej chwili sprzedawane w blisko 130 punktach w całej Polsce. Franczyzodawca oferuje swoim partnerom trzy opcje współpracy.
– Nasza franczyza może być doskonałym poszerzeniem asortymentu wielu sklepów – mówi Jarosław Wójcicki z firmy Refan. – Chętnie nawiązujemy współpracę z przedsiębiorcami, którzy prowadzą np. sklepy odzieżowe, z galanterią skórzaną, kosmetykami, biżuterią. Należy tylko wygospodarować miejsce na wstawienie minimum jednego regału z perfumami.
Kwota, potrzebna przy takiej inwestycji to 8,5 tys. zł. Zawiera się w niej zatowarowanie jednego regału, obrandowanie, dodatkowe wyposażenie takie jak pipety do nalewania perfum, buteleczki, testery, opakowania.
Kolejna opcja to samodzielna perfumeria. Według franczyzodawcy wystarczy na nią powierzchnia już od 10 m2. Adaptacja i wyposażenie sklepu leży w gestii franczyzobiorcy. Może skorzystać z projektów aranżacyjnych, proponowanych przez licencjodawcę, ale może też urządzić sklep według własnego pomysłu.
– Przy 15-metrowym lokalu koszty, wraz z adaptacją, zatowarowaniem i koniecznym wyposażeniem mieszczą się zwykle w kwocie 25-30 tys. zł – mówi Jarosław Wójcicki.
Trzeci model współpracy to wyspa handlowa, dedykowana dla galerii handlowych. Franczyzobiorca kupuje stoisko we własnym zakresie, może być używane. Standardowa wielkość to 6 m2. Licencjodawca okleja je w barwy marki. Całkowite koszty w tym przypadku powinny zamknąć się w 20-30 tys. zł.
Kierownicy regionalni sieci przyjeżdżają do każdego nowego punktu, pokazują jak eksponować asortyment, przeprowadzają szkolenia ze znajomości produktów, ich pakowania itp. Nie ma opłat licencyjnych, franczyzowych ani marketingowych. Franczyzobiorca uzupełnia zatowarowanie w miarę potrzeb.
– Zarabia na marży, która wynosi około 70 proc.– dodaje Jarosław Wójcicki.
Refan otwiera swoje punkty w miejscowościach liczących już od 10 tys. mieszkańców.
– W mniejszych miejscowościach najlepszym rozwiązaniem jest połączenie naszej oferty z innym asortymentem, np. galanteryjnym czy odzieżowym. Tak też doradzamy naszym franczyzobiorcom – nie ukrywa Jarosław Wójcicki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...