Restauracja, która nie śpi

Od przyszłych franczyzobiorców, poza posiadaniem kapitału na inwestycję, Setka oczekuje doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz w zarządzaniu zespołem i zaangażowania.
Wtorek
26.07.2016
Wrocławska Setka przewiduje zwrot z inwestycji w 16 miesięcy. Czy w wartym ponad pół miliona biznesie to możliwe?
 

Setka Bar Polski Ludowej powstał w 2011 roku w okolicach wrocławskiego rynku. Choć nie leży przy głównym ciągu ruchu pieszego, szybko wpisał się w kulinarny krajobraz Wrocławia i dziś kojarzy go większość wrocławian, którzy jadają na mieście. Właściciele lokalu szacują, że ich restauracja obsłużyła już ponad milion gości. Kilka miesięcy temu właściciele Setki ukończyli prace nad pakietem franczyzowym i obecnie poszukują franczyzobiorców w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Preferowana powierzchnia lokalu to 180-200 m2. Nieoficjalnie wiadomo, że trwają poszukiwania lokalu w Warszawie, ale firma nie komentuje tych informacji.

Setka to biznes całodobowy, jeśli nie liczyć krótkiej technicznej przerwy rano na posprzątanie lokalu. Restauracja serwuje śniadania, kawę na miejscu i na wynos, lunche oraz przekąski do alkoholi. Oferta jest tak skonstruowana, aby klient znalazł coś dla siebie bez względu na porę dnia (czy nocy). Dodatkowym atutem lokalu jest niefiltrowane piwo Tyskie z tanka. Jego przydatność do spożycia to jedynie 14 dni, jest to więc trunek, który ma rację bytu w miejscach o dużych obrotach i wysokim spożyciu piwa.
- Mówi się, że o biznesie człowiek myśli przez 24 godziny na dobę. To prawda, ale dlaczego w takim razie biznes nie miałby zarabiać przez całą dobę? Nasz model biznesowy skonstruowaliśmy w taki sposób, aby było to możliwe – mówi Marek Wąsik, prezes zarządu Setki Polskiej.

Według informacji firmy minimalna kwota inwestycji w Setkę wynosi ok. 325 tys. zł netto przy zastosowaniu leasingu na wyposażenie kuchni oraz finansowania ze strony franczyzodawcy. Bez tych instrumentów kwota inwestycji przekroczyłaby pół miliona netto. Model finansowy Setki zakłada, że w pierwszym roku działalności przez lokal przewinie się ponad 100 tys. klientów. Warunkiem jest oczywiście prowadzenie lokalnych działań marketingowych zgodnie z zaleceniami centrali. Według kalkulacji firmy, po odjęciu wszystkich miesięcznych kosztów franczyzobiorcy powinno zostać ponad 22 tys. zł przed opodatkowaniem. Oczekiwany okres zwrotu z inwestycji wynosi dwa lata, jednak według wyliczeń centrali franczyzobiorca ma szansę skrócić ten okres do 16 miesięcy.


Łukasz Michalak

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022