Biznes w pełnym świetle

Paweł Jarmużek, prezes Przedsiębiorstwa Handlowego A-T
Czy to dobry czas na inwestycję w sklep z oświetleniem?
Biorąc pod uwagę perspektywy rozwoju budownictwa mieszkaniowego oraz planowany rozwój inwestycji budowlanych w branżach komercyjnych, spodziewam się, że branża oświetleniowa ma nomen omen „świetlaną” przyszłość. To właśnie z tego względu planujemy mocno inwestować w rozwój geograficzny naszej sieci sklepów (docelowo 250 placówek w kraju) oraz w rozbudowę innych kanałów sprzedaży, np. e-commerce i HoReCa. Ważnym czynnikiem spodziewanego wzrostu sprzedaży jest coraz większa popularność nowych technologii spełniających wymagania unijne w zakresie energooszczędności (np. technologia LED). To będzie powodowało coraz większe zainteresowanie w realizacji inwestycji zarówno prywatnych, jak i industrialnych. Ludzie mają coraz większą świadomość, że za prąd można płacić mniej, a więc trzeba dokonać wymiany używanego dotychczas oświetlenia.
Na czym polega biznes pod logo P.H. A-T?
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T z siedzibą w Krotoszynie działa od 1990 roku. Zajmujemy się sprzedażą detaliczną i hurtową artykułów elektrycznych oraz hurtową chemicznych i farmaceutycznych. W systemie ajencyjnym uruchamiamy sklepy z oświetleniem i artykułami elektrycznymi oraz hurtownie elektryczne. Spółka inwestuje w wyposażenie oraz elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej sklepu. Powierzamy ajentowi towar w kwocie do 1 mln zł w swoich cenach zakupu, umożliwiając rozwój biznesu na lokalnym rynku.
Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć placówkę A-T?
Osoba, która chciałaby otworzyć placówkę w naszej sieci powinna posiadać 50-100 tys. zł na inwestycję. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy dzielimy się z ajentem wypracowanym zyskiem. Nie pobieramy opłaty marketingowej. Zazwyczaj biznes jest rentowny po 6-12 miesiącach od otwarcia, a inwestycja zwraca się najpóźniej po dwóch latach. Ale na to duży wpływ ma zaangażowanie ajenta w prowadzony interes.
Jakie jeszcze warunki musi spełnić potencjalny ajent?
Powinien przedstawić nam do akceptacji lokal o powierzchni co najmniej 250 m2 na parterze z witrynami od ulicy, w którym jest możliwość podłączenia prądu, co najmniej 16 kW. Ważne, żeby w pobliżu lokalu można było łatwo zaparkować. Dobrze, aby znajdował się on na obszarze, gdzie występuje skupisko sklepów z wyposażeniem wnętrz. Ajent powinien posiadać doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy. Musi być osobiście zaangażowany w prowadzenie placówki oraz uczestniczyć we wszystkich akcjach promocyjnych i marketingowych.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.