Trend na kawę

– W ostatnich latach rynek gastronomiczny, w tym kawiarniany intensywnie się rozwija. Ten trend na pewno się utrzyma, ponieważ ludzie coraz chętniej jedzą oraz spędzają czas poza domem. Szczególnie mniejsze miasta cierpią na brak szerokiej i ciekawej oferty gastronomicznej – mówi Grzegorz Łyczak z firmy Lagardere Travel Retail, która jest właścicielem marek SO! COFFEE i Furore!
Pod pierwszym z szyldów działają klasyczne kawiarnie z szeroką ofertą produktową. W Polsce jest ich 55, do tego siedem we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii. Natomiast pod logo Furore! funkcjonuje 10 lodziarnio-kawiarni.
– Jesteśmy w trakcie finalizowania kolejnych czterech umów franczyzowych – dodaje Grzegorz Łyczak. – Planujemy sukcesywny rozwój, do 2020 roku zamierzamy powiększyć sieć do 110 lokali partnerskich oraz otworzyć 40 lokali franczyzowych.
W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie, albo wyspy handlowe. W przypadku SO! COFFEE całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lokal Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł. Opłaty wstępne wynoszą 30 tys. zł, miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat marketingowych.
Franczyzodawca zapewnia trzytygodniowe szkolenie, m.in. baristyczne, sprzedażowe, z zakresu bezpieczeństwa żywności. Franczyzobiorca dostaje podręcznik operacyjny, projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny oraz aranżację wnętrza), system do prowadzenia sprzedaży. Korzysta również z ogólnopolskiego marketingu całej sieci.
– Zawsze największą trudnością przed powstaniem nowego lokalu jest znalezienie optymalnej lokalizacji – nie ukrywa Grzegorz Łyczak. – Z naszego punktu widzenia najatrakcyjniejsze miejsca to galerie handlowe oraz główne ulice miast. Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. My możemy pomóc w negocjacjach warunków najmu, mamy też bazę potencjalnych lokalizacji do wykorzystania. Partnerów franczyzowych poszukujemy we wszystkich miastach w Polsce. Wielkość miasta nie ma dla nas znaczenia, oceniamy inwestycje przede wszystkim na podstawie potencjału danej lokalizacji.
ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali