Biznes dla fanów motoryzacji

Ziebart poszukuje do współpracy właścicieli warsztatów i serwisów samochodowych. Całkowity koszt inwestycji leży po stronie franczyzodawcy. – Nie chcemy budować punktów od zera. Planujemy wdrożyć nasze usługi do istniejących już serwisów samochodowych. Wówczas koszty inwestycji będą o wiele mniejsze i szybciej zaczniemy realizować zlecenia klientów. Ofertę kierujemy do przedsiębiorców, którzy chcą zdywersyfikować usługi – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.
Firma proponuje współpracę w ramach konceptu Ziebart Express. Jest to promocyjny program partnerski w pełni finansowany przez amerykański koncern. Ziebart dostarcza maszyny, środki chemiczne oraz inne akcesoria, wykorzystywane w pracy.
– Zwalniamy partnera z wszelkiego ryzyka związanego z inwestycją w biznes. Bierzemy na siebie wszystkie koszty wyposażenia placówki i realizacji usług. W naszej gestii leży również rekrutacja pracowników, ich wyszkolenie i wynagradzanie za pracę – mówi Bartosz Liszkowski.
Obowiązkiem partnera jest natomiast kontrola jakości usług, zarządzanie placówką i rozwój działalności. Ponadto licencjobiorca musi dysponować zadaszoną i ogrzewaną powierzchnią warsztatową (ok. 20 m²) oraz zapleczem i dodatkowym stanowiskiem sprzedażowym (ok. 6 m²).
– W każdym serwisie chcemy mieć oddzielną recepcję z widocznym logo Ziebart. W ten sposób budujemy rozpoznawalność marki. Zależy nam, by klienci identyfikowali usługi z firmą, a nie wyłącznie z lokalnym serwisem samochodowym – mówi Bartosz Liszkowski.
Zysk ze sprzedaży dzielony jest po połowie między firmą, a partnerem. Umowa o współpracy pod szyldem Ziebart Express trwa dwa lata. Po tym okresie partner może kontynuować rozwój i przejąć punkt na własność, na zasadzie pełnej franczyzy. Wówczas odkupuje od Ziebarta zamortyzowany sprzęt: maszyny, narzędzia oraz inne elementy stosowane w placówce.
– Zależy nam by licencjobiorca od początku współpracy utożsamiał się z prowadzoną działalnością i był za nią odpowiedzialny. Chociaż nie inwestuje w koncept własnych pieniędzy, chcemy by traktował go jak swój biznes – mówi Bartosz Liszkowski.
Przejście na tradycyjny model franczyzowy otwiera partnerowi drzwi do pełnego pakietu usług. Pod szyldem Ziebart Express jest ich tylko ograniczony zakres, związany przede wszystkim z ochroną lakieru na samochodach. Współpraca na zasadzie pełnej franczyzy rozszerza ofertę o bardziej skomplikowane usługi m.in. ochronę i czyszczenie tapicerki, oklejanie samochodów foliami ochronnymi i kolorowymi, kładzenie folii na szyby itd. Rozwój działalności przekłada się też na jej obroty.
Ziebart istnieje na świecie od lat 50. W naszym kraju firma zadebiutowała dwa lata temu.
– Zanim zdecydowaliśmy się na rozwój sieci w Polsce, chcieliśmy zweryfikować popyt na nasze usługi. Ludzi często nie stać na nowy samochód, a używane auta wymagają konserwacji i renowacji. Trafiamy w potrzeby klientów, co zresztą potwierdziły nasze analizy – mówi Bartosz Liszkowski.
Projekt Ziebart Express będzie realizowany w miastach od 100 do 300 tys. mieszkańców. W dużych miastach będą powstawać placówki pełnousługowe.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Elomoto.eco buduje sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To dobry pomysł dla tych, którzy szukają pasywnego dochodu.
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...