Muszkieterowie podejmują wyzwanie
Ubiegłorocznym hitem była sieć Bricomarché, która zanotowała wzrost klientów prawie o 22 proc. i zwiększyła udział w rynku DIY do prawie 10 proc. Obroty sieci osiągnęły poziomu 1,46 mld zł z ewolucją na poziomie ok. 26 proc. Ubiegły rok był również udany pod względem otwarć nowych sklepów. Do sieci Bricomarché zostało włączonych osiem lokalizacji po konkurencyjnej sieci NOMI oraz dziewięć zupełnie nowych marketów. Aktualnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 121 supermarketów. Jak twierdzą przedstawiciele Grupy Muszkieterów, 2015 rok był najlepszy w historii funkcjonowania sieci w Polsce. Sieć zyskała pozycję lidera na rynku supermarketów typu „dom i ogród” oraz zajęła czwarte miejsce w branży DIY. 2016 roku ma być jeszcze lepszy. W najbliższych miesiącach Muszkieterowie planują otworzyć 21 placówek, wśród których będą cztery supermarkety przejęte po sieci NOMI.
Orężem sieci Bricomarché w rywalizacji o rynek jest konkurencyjna cena jej produktów. Muszkieterowie również na bieżąco monitorują zwyczaje zakupowe klientów i na tej podstawie modyfikują model działania swoich placówek. Z tego powodu supermarkety Bricomarché zostały podzielone na strefę przyjemności i potrzeb, a te na cztery działy: budowania, majsterkowania, dekoracji i ogrodu. Firma wdrożyła również szkolenia e-learningowe dla pracowników oraz program Akademia Kierowników Bricomarché, co ma zapewnić wysoki poziom obsługi w supermarketach.
Grupa Muszkieterów dobrze ocenia rozwój swojej drugiej sieci Intermarché. Mimo deflacji i agresywnej polityki cenowej na rynku, w 2015 roku supermarkety spożwycze zanotowały obroty na poziomie 4,4 mld zł, czyli o 3 proc. więcej niż w 2014 roku. Aktualnie Intermarché, z liczbą 230 sklepów, ma 19 proc. udziału w rynku. Sieć jest też liderem pod względem liczby przymarketowych stacji paliw, których na koniec 2015 roku było 58.
Supermarkety spożywcze Intermarché, podobnie jak z sieci "dom i ogród" zostały ostatnio przearanżowane i podzielone na dedykowane strefy. Nowością jest też projekt Drive Intermarché, czyli zamawianie produktów przez internet i odbieranie ich w sklepie, a także oferta z produktami ekologicznymi, czy własne wędzarnie. Firma postawiła też na fachową sprzedaż alkoholi, czyli win i piw.
– Wyniki za cały ubiegły rok potwierdzają stabilną pozycję Grupy na polskim rynku, a o naszej dobrej kondycji świadczą też plany rozwojowe – powiedział Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Strategia Grupy na 2016 r. zakłada 36 otwarć nowych sklepów Intermarché oraz Bricomarché, w tym kolejne wejścia do dużych miast: Wrocławia i Katowic. Tylko w tym roku na inwestycje przedsiębiorstwo wyda w związku z tym 195 mln zł. Zgodnie ze strategią CAP 2020 łącznie w latach 2014-2020 w Polsce firma na rozwój przeznaczy aż 6 mld zł.
– Głęboko wierzymy w możliwości związane z intensywnym rozwojem naszych sieci. Opracowaliśmy ambitną strategię, właśnie dlatego, że myślimy perspektywicznie – dodał Patrick Renault.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów