Pizza w roli głównej

2 kwietnia została uruchomiona nowa franczyzowa restauracja Gusto Dominium we Wrocławiu, przy ul. Bajana. Lokal umiejscowiony jest na antresoli w Hali Targowej „Tęcza” i ma powierzchnię 190 m2. Jest tu ok. 50 miejsc siedzących, a w sezonie letnim goście mogą korzystać z ogródka na tarasie, o powierzchni 200 m2.
– Aranżacja lokalu nawiązuje do przyjętej przez sieć strategii, której głównym założeniem jest budowanie unikalnej atmosfery włoskiego domu – mówi Małgorzata Ptasińska, kierownik ds. franczyzy w Gusto Dominium. – W menu goście znajdą potrawy charakterystyczne dla Włoch, takie jak pizze, pizze bianche, makarony w wielu odsłonach czy tradycje pierogi calzone.
Pod koniec marca ruszyła też w zmienionej lokalizacji restauracja Gusto Dominium w Pruszkowie. Lokal o powierzchni 170 m2 zajmuje wolno stojący pawilon. Ma 60 miejsc siedzących, do tego dwa letnie ogródki.
W kwietniu tego roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch restauracji własnych sieci w Warszawie.
Obecnie pod szyldem Gusto Dominium działa ponad 70 lokali w Polsce oraz siedem w Rumunii. Zdecydowana większość to restauracje własne, ale licencjodawca aktywnie szuka franczyzobiorców, w miastach liczących conajmniej 40 tys. mieszkańców. Inwestycja w pizzerię to wydatek minimum 250 tys. zł.
– Jeżeli lokal jest już przystosowany do wymogów gastronomii, ta kwota może być niższa – zastrzega Małgorzata Ptasińska.
Opłata licencyjna to koszt 15 tys. zł, franczyzobiorca płaci też franczyzodawcy opłatę miesięczną w wysokości 8 proc. od obrotów restauracji. Licencjodawca zapewnia wsparcie w poszukiwaniu najlepszej lokalizacji. Lokal powinien mieć wielkość od 100 do 200 m2 oraz witrynę. Wskazane jest też miejsce na letni ogródek, choć nie jest to wymóg konieczny.
– Oferujemy pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności na wszystkich etapach trwania współpracy. Franczyzobiorca uzyskuje opiekę szkoleniową i organizacyjną, a także korzysta z działań marketingowych sieci prowadzonych na szeroką skalę – dodaje Małgorzata Ptasińska.
Franczyzodawca zapewnia, że lokale są rentowne już w pierwszym miesiącu działalności.
Polacy bardzo lubią dania kuchni włoskiej. Z raportu Talerz Polaka 2015, przygotowanego przez Pizzaportal.pl wynika, że cieszy się największą popularnością wśród rodaków, zamawiających jedzenie przez internet. To 54 proc. wszystkich zamówień, a w miastach takich jak Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów czy Poznań nawet ponad 90 proc. Spośród wszystkich dań Polacy najczęściej wybierają pizzę.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali