Pora na lody
Łukasz Przygoda, właściciel marki Lody Przygoda & Lavazza
Sezon na lody już za pasem.
Tak, rusza od początku maja. Jeśli ktoś chce zacząć zarabiać na sprzedaży lodów i zostać franczyzobiorcą marki Lody Przygoda & Lavazza, a przy tym nie stracić nic z sezonu, to powinien zgłosić się do nas najpóźniej do połowy kwietnia. Dla tych, którzy podpiszą z nami umowy w tym terminie mamy promocję – przez cały sezon będą zwolnieni z opłaty franczyzowej, która wynosi 500 zł miesięcznie. Oczywiście później także przyjmujemy zgłoszenia franczyzobiorców, ale należy liczyć się z tym, że na uruchomienie działalności potrzeba dwóch tygodni. Choć to i tak bardzo krótki czas. Przyczepy służące do sprzedaży lodów mamy gotowe, dowozimy je we wskazane przez partnera miejsce. Mamy również propozycje lokalizacji. Zawarliśmy porozumienie z sieciami marketów Makro oraz Polomarket. Nasi franczyzobiorcy mogą ustawiać swoje przyczepy przy tych sklepach. Średni miesięczny czynsz będzie wynosił 1,5 tys. zł.
To lepsza lokalizacja dla przyczepy z lodami niż np. miejscowości turystyczne?
W miejscowościach turystycznych zwykle jest już bardzo duże nasycenie taką ofertą. Poza tym czynsze za najem powierzchni są o wiele wyższe.
Jak wyposażone są przyczepy Lodów Przygoda?
Przyczepę można kupić z różnym wyposażeniem. Od tego, jakie maszyny wybierze franczyzobiorca, zależy wysokość inwestycji. Najtańsza jest wersja wyłącznie z maszyną do robienia lodów włoskich – 52 tys. zł. Przyczepa z maszyną do świderków to koszt 57 tys. zł, natomiast jeśli chcemy mieć obie maszyny, trzeba liczyć się z wydatkiem 71 tys. zł. Najpopularniejsza jest obecnie wersja najtańsza. Wszystkie przyczepy są klimatyzowane. Każda ma zabudowę meblową w postaci półek, blatów i szafek, kącik sanitarny, oświetlenie halogenowe, lady, lodówkę. Franczyzobiorca otrzymuje od nas pełny komplet dokumentów dla sanepidu. Od tego sezonu we wszystkich naszych przyczepach będą także ekspresy do kawy firmy Lavazza, z którą zawiązaliśmy spółkę. Ten sprzęt franczyzobiorcy dostają od nas w gratisie. Także za darmo dodajemy tysiąc wafli oraz 10 kg mieszanki do lodów. Na pierwsze zatowarowanie franczyzobiorca powinien przeznaczyć około 2 tys. zł. Później nie ma żadnych limitów zamówień, są one realizowane w miarę potrzeb.
Czy inwestycja może zwrócić się po jednym sezonie, który trwa przecież tylko do końca września?
Oczywiście. Według naszych szacunków dzienny obrót powinien wynosić około 800 zł (łącznie z kawą), by inwestycja zwróciła się już w pierwszym sezonie. Mamy bardzo dużo przypadków, gdy ten zwrot następował już po trzech miesiącach działalności. Nie ma co ukrywać natomiast, że przy prowadzeniu jednego punktu trudno osiągnąć zyski, które pozwoliłyby też zarobić na resztę miesięcy w roku. Ale już przy 2-3 punktach jest to jak najbardziej możliwe.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali