Partnerzy w życiu i biznesie

Pod szyldem Organic Coffee & more w Warszawie działają dwie kawiarnie. Za kilka tygodni dołączy do nich trzecia. O tyle ważna, że będzie to pierwszy franczyzowy lokal marki. Poprowadzą go właśnie Jagoda Łuckiewicz i Łukasz Ostrowski.
– Ja z zawodu i wykształcenia jestem bankierem, a od półtora roku zajmuję się wychowaniem syna. Partner jest alpinistą i technikiem oświetlenia – opowiada Jagoda Łuckiewicz. – Ale potrzebowaliśmy w życiu jakiejś zmiany.
Pomyśleli o kawiarni. O miejscu, do którego mogłyby przychodzić młode mamy i bez strachu przed konserwantami zamawiać zdrowe i pożywne jedzenia także dla swoich dzieci.
– Ale nie mieliśmy żadnego doświadczenia w gastronomii. W tej sytuacji otwieranie lokalu na własną rękę byłoby jak strzał w kolano – nie ukrywa Jagoda Łuckiewicz. – Długo się nad tym zastanawialiśmy i doszliśmy do wniosku, że franczyza jest najlepszym rozwiązaniem. Po pierwsze łatwiej przebić się na rynku pod już funkcjonująca marką. Po drugie ma się wyznaczoną ścieżkę, pokazującą jak stworzyć i prowadzić biznes.
Zrobili rekonesans, jakie systemy franczyzowe wchodzą w grę. Kryterium oparcia się na ekologicznych produktach zawęziło poszukiwania. Ostatecznie wybór padł na Organic Coffee & more – kawiarnie, które oprócz ciepłych i zimnych napojów serwują też ciasta, tarty, sałatki, kanapki. Jak zapewniają właściciele, używane tu produkty w 99 proc. mają certyfikaty żywności ekologicznej.
Na tropie lokalu
Pierwszą trudnością okazało się znalezienie lokalu. W stolicy trudno o dobrą lokalizację w przystępnej cenie. Po około dwóch miesiącach udało się znaleźć lokal na warszawskim Mokotowie, w osiedlu mieszkalnym, do którego przylega kompleks biurowców. Po analizie rentowności wspólnie z franczyzodawcą doszli do wniosku, że miejsce jest dobre. W pomieszczeniach wcześniej było biuro informatyczne, więc trzeba było je gruntownie przerobić na potrzeby gastronomii.
– Nie znaliśmy przepisów, wymogów, ale franczyzodawca bardzo nam pomógł. Doradził też sprawdzoną ekipę remontową, dostawców wyposażenia – mówi Jagoda Łuckiewicz.
Inwestycja w kawiarnię według szacunków franczyzodawcy powinna mieścić się w przedziale od 50 do 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 16 tys. zł. W tym zawiera się projekt technologiczny dla lokalu.
– Jeżeli franczyzobiorca sobie tego życzy, przygotujemy też projekt architektoniczny – mówi James Hancock, współwłaściciel Organic Coffee & more. – Możemy wskazać wykonawców i dostawców sprzętu, ale nie ma obowiązku skorzystania z ich usług. Wyjątkiem jest system kasowy i ekspres do kawy, które muszą pochodzić ze wskazanego przez nas źródła.
Franczyzobiorcy mają też obowiązek zaopatrywania się u konkretnych dostawców w kluczowe produkty, jak kawa, ciasta, pieczywo. Resztę, np. owoce czy warzywa, mogą kupować we własnych źródłach – ale koniecznie musi to być żywność z certyfikatem ekologicznym.
Otwarcie za pasem
Kawiarnia na Mokotowie ruszy za kilka tygodni. Będzie przygotowana na przyjęcie zarówno pracowników korporacji, jak i rodzin (dla dzieci przewidziano kącik zabaw i miejsce na przewijak).
– Chcemy pracować we dwójkę, bez zatrudniania nikogo, bo to zmniejszy koszty – mówi Jagoda Łuckiewicz. – Oczywiście jesteśmy realistami i mamy zabezpieczenie finansowe na pierwsze miesiące działalności. Ale wierzymy w potencjał tego miejsca. Na lokalnych forach już pojawiają się informacje o nadchodzącym otwarciu.
Moda na ekologiczne żywienie kiełkuje w Polsce od kilku lat. – Uważam, że eko-boom jest dopiero przed nami. A nasz format daje większe możliwości niż np. lokale wegańskie czy z posiłkami bezglutenowymi. Bo my, na bazie zdrowej żywności, możemy przygotować i takie, i takie menu, a do tego jeszcze posiłki tradycyjne, mięsne – podkreśla James Hancock.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali