Mój kawałek podłogi
Michał Stemplewski, odpowiedzialny za rozwój franczyzy w spółce Sklepy Komfort
Franczyza w spółce Komfort przeszła niedawno remodeling. Co się zmieniło?
Nowy model franczyzowy został stworzony z myślą o przedsiębiorcach związanych z branżą pokryć podłogowych. O fachowcach, którzy potrafią nie tylko sprzedać podłogę, ale również ją właściwie zamontować. Poprzedni model franczyzowy polegał głównie na współpracy handlowej. Franczyzobiorcy kupowali od nas towar jak w typowej hurtowni, a następnie sprzedawali w swoich sklepach. W związku z tym musieli stawić czoła wielu niedogodnościom, np.: wysokiej inwestycji początkowej, finansowaniu zatowarowania, dostosowaniu skali zapasu do wymagań lokalnego rynku. Równie uciążliwe były limity kupieckie oraz niesprzedane końcówki towarów. Nowym modelem współpracy chcieliśmy do minimum wyeliminować ryzyko błędów możliwych do popełnienia przez franczyzobiorcę. Dzisiaj dostarczamy do sklepów franczyzowych towar, który należy do nas aż do momentu sprzedaży go detalicznemu klientowi. Dzięki temu franczyzobiorca nie musi borykać się z problemami, które miały miejsce w starym modelu franczyzy.
Zmienił się również wystrój sklepów?
Zgadza się. Nowe sklepy utrzymane są w jednolitej kolorystyce, z przewagą bieli. Znajdują się w nich mobilne meble o konstrukcji modułowej, a także ekrany multimedialne, na których wyświetlane są aktualne oferty. W każdej strefie ekspozycyjnej znajdują się również stanowiska edukacyjne, za pomocą których klienci mogą porównać cechy i właściwości produktów.
Jakie warunki powinien spełnić wasz potencjalny franczyzobiorca?
Powinien dysponować lokalem o powierzchni 250-400 m2 w mieście zamieszkałym przez 25-100 tys. mieszkańców. Musi też zadbać o jego adaptację zgodnie z projektem centrali i zatrudnić pracowników sprzedaży. Wszelkie narzędzia do sprzedaży i towar dostarcza centrala. Dla nowego franczyzobiorcy inwestycja w sklep Komfortu to wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych. W zależności od potencjału rynku, na którym będzie działał jego sklep, może liczyć na 6-10 tys. zysku miesięcznie. Dbamy, żeby marka była rozpoznawalna, a ceny produktów atrakcyjne na tyle, że przyciągną klientów detalicznych zarówno do własnych, jak i franczyzowych sklepów marki. Ale tu się nie kończy biznes. Można zarobić jeszcze więcej, jeśli franczyzobiorca pozyska klientów instytucjonalnych. Tym bardziej że perspektywy są bardzo obiecujące. Rynek branży podłogowej będzie wzrastał o kilka procent rocznie, m.in. za sprawą wciąż budowanych nowych mieszkań. Poza tym potencjał rynku wtórnego ma trend wzrastający, ponieważ Polacy chcą mieszkać ładniej, funkcjonalniej, nowocześniej i bardziej komfortowo. A to oznacza wymianę pokryć podłogowych co jakiś czas. To dobry czas na inwestycję w sklep naszej marki.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza Komfort oczami partnerów
/01.07.2025
Jak wygląda prowadzenie sklepu Komfort od środka? Co daje model depozytowy, jak przebiega wdrożenie i czy warto rozwijać się w tej sieci? Odpowiadają franczyzobiorcy Komfortu.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.