Zapiekanki od mamy

– Bardzo długo byłam nieaktywna zawodowo, ponieważ wychowywałam dzieci – opowiada Marzena Skwarek, franczyzobiorczyni Zapieksowni. – Ale bardzo chciałam znów wrócić do pracy. Zastanawialiśmy się z mężem, co byłoby najlepsze dla naszej rodziny. Zdecydowaliśmy, że otworzymy biznes we franczyzie. Przyczepy Zapieksowni pani Marzena widywała na ulicach miasta. Smakowały jej sprzedawane w nich zapiekanki. I doszła do wniosku, że skoro jest zadowolona jako klientka, to może też być zadowolona jako właścicielka.
– Półtora roku temu przejęliśmy pierwszą przyczepę, zaraz później drugą. Obie stoją w centrum Gliwic – dodaje Marzena Skwarek.
Zapiekanki i latem i zimą
Zapieksownia ma w tej chwili 10 punktów własnych i trzy franczyzowe. Przyczepy stoją w miastach południowej Polski, ale marka szuka franczyzobiorców w całym kraju. Punkty można otwierać w dwóch formach. Wspomniana przyczepa, w pełni wyposażona, to koszt 50 tys. zł. Nie ma opłaty wstępnej, comiesięczna opłata franczyzowa to 700 zł netto. Druga możliwość to lokal stacjonarny. Kwota inwestycji – według obliczeń franczyzodawcy – zaczyna się od 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 7 tys. zł, a miesięczna 700 zł. Więcej o lokalizacji dla przyczep Zapieksowni przeczytasz w artykule Miejsce na food trucka na portalu Lokalnabiznes.pl.
– Street food staje się coraz bardziej popularny – przekonuje Bartosz Kuc, współwłaściciel Zapieksowni. – W 2014 roku w sezonie letnim braliśmy udział tylko w trzech eventach. A w tym roku już w 50 dużych festiwalach i imprezach. Ale to nie jest biznes tylko sezonowy. Przyczepy działają przez cały rok. Są ogrzewane, mają specjalną zabudowę z pleksi. Na zimę wprowadzamy zmiany do menu. Proponujemy ciepłe zupy, gorącą kawę i czekoladę oraz herbatę ze słoja. Ten ostatni produkt to herbata o konsystencji marmolady, w której owoce stanowią 90 proc.
Czas na pracę i dom
Marzena Skwarek nowej pracy uczyła się w jednej z działających przyczep. Do tej pory sama często zajmuje się sprzedażą, choć zatrudnia pracowników. Oprócz szkoleń franczyzodawca zapewnia też m.in. pomoc w wyborze lokalizacji i uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, pełny projekt technologiczny, będący podstawą do otrzymania od Sanepidu zgody na prowadzenie działalności gastronomicznej, pomoc w załatwieniu leasingu lub kredytu, dostawy produktów, materiały reklamowe, zaproszenia na imprezy.
– Dostajemy spis eventów i wybieramy, na które chcemy jechać – opowiada Marzena Skwarek. – Oczywiście, da się zauważyć w tym biznesie sezonowość, ale na pewno różnica w obrotach nie jest tak duża, żeby na zimę przyczepę trzeba było zamykać. Dla mnie dodatkowym plusem jest fakt, że mogę godzić tę pracę z obowiązkami domowymi. Staram się bywać w każdym punkcie codziennie, ale nie muszę być tam ośmiu godzin, a istnienie firmy nie zależy od tego, czy jestem akurat w pracy, czy nie.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali