Zapiekanki od mamy
– Bardzo długo byłam nieaktywna zawodowo, ponieważ wychowywałam dzieci – opowiada Marzena Skwarek, franczyzobiorczyni Zapieksowni. – Ale bardzo chciałam znów wrócić do pracy. Zastanawialiśmy się z mężem, co byłoby najlepsze dla naszej rodziny. Zdecydowaliśmy, że otworzymy biznes we franczyzie. Przyczepy Zapieksowni pani Marzena widywała na ulicach miasta. Smakowały jej sprzedawane w nich zapiekanki. I doszła do wniosku, że skoro jest zadowolona jako klientka, to może też być zadowolona jako właścicielka.
– Półtora roku temu przejęliśmy pierwszą przyczepę, zaraz później drugą. Obie stoją w centrum Gliwic – dodaje Marzena Skwarek.
Zapiekanki i latem i zimą
Zapieksownia ma w tej chwili 10 punktów własnych i trzy franczyzowe. Przyczepy stoją w miastach południowej Polski, ale marka szuka franczyzobiorców w całym kraju. Punkty można otwierać w dwóch formach. Wspomniana przyczepa, w pełni wyposażona, to koszt 50 tys. zł. Nie ma opłaty wstępnej, comiesięczna opłata franczyzowa to 700 zł netto. Druga możliwość to lokal stacjonarny. Kwota inwestycji – według obliczeń franczyzodawcy – zaczyna się od 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 7 tys. zł, a miesięczna 700 zł. Więcej o lokalizacji dla przyczep Zapieksowni przeczytasz w artykule Miejsce na food trucka na portalu Lokalnabiznes.pl.
– Street food staje się coraz bardziej popularny – przekonuje Bartosz Kuc, współwłaściciel Zapieksowni. – W 2014 roku w sezonie letnim braliśmy udział tylko w trzech eventach. A w tym roku już w 50 dużych festiwalach i imprezach. Ale to nie jest biznes tylko sezonowy. Przyczepy działają przez cały rok. Są ogrzewane, mają specjalną zabudowę z pleksi. Na zimę wprowadzamy zmiany do menu. Proponujemy ciepłe zupy, gorącą kawę i czekoladę oraz herbatę ze słoja. Ten ostatni produkt to herbata o konsystencji marmolady, w której owoce stanowią 90 proc.
Czas na pracę i dom
Marzena Skwarek nowej pracy uczyła się w jednej z działających przyczep. Do tej pory sama często zajmuje się sprzedażą, choć zatrudnia pracowników. Oprócz szkoleń franczyzodawca zapewnia też m.in. pomoc w wyborze lokalizacji i uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, pełny projekt technologiczny, będący podstawą do otrzymania od Sanepidu zgody na prowadzenie działalności gastronomicznej, pomoc w załatwieniu leasingu lub kredytu, dostawy produktów, materiały reklamowe, zaproszenia na imprezy.
– Dostajemy spis eventów i wybieramy, na które chcemy jechać – opowiada Marzena Skwarek. – Oczywiście, da się zauważyć w tym biznesie sezonowość, ale na pewno różnica w obrotach nie jest tak duża, żeby na zimę przyczepę trzeba było zamykać. Dla mnie dodatkowym plusem jest fakt, że mogę godzić tę pracę z obowiązkami domowymi. Staram się bywać w każdym punkcie codziennie, ale nie muszę być tam ośmiu godzin, a istnienie firmy nie zależy od tego, czy jestem akurat w pracy, czy nie.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali