Dobre miejsce dla Presto
Restauracje Presto rozwijają się wyłącznie we franczyzie. Jest ich dziesięć i jak na razie lokali nie przybywa.
– Mamy listę osób, które chcą otworzyć restaurację pod naszym szyldem. Główną przeszkodą jest jednak brak odpowiednich lokali – mówi Izabella Borowska, dyrektor ds. rozwoju w Presto.
W restauracjach z szyldem Presto można zjeść nie tylko pizzę. Menu jest bogate także w inne dania kuchni włoskiej. Lokale łączą w sobie elementy pizzerii i włoskiej trattorii. Ich wyróżnikiem jest jednak przede wszystkim oryginalny piec do wypieku pizzy, opalany drewnem. Właśnie ze względu na piec trudno jest znaleźć lokal, który spełniałby wszelkie wymogi. Bo oprócz tego, że powinien być atrakcyjnie położony (najlepiej w centrum miasta lub na dużym osiedlu), mieć minimum 110 m2 powierzchni i miejsce na letni ogródek, to jeszcze musi być możliwość zainstalowania takiego pieca, w którym pali się „żywy” ogień.
– Potrzebne są do tego specjalne przewody dymowe, nie można podłączyć pod zwykłe przewody wentylacyjne w budynku – tłumaczy Izabella Borowska. – Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa. Zastanawialiśmy się nad tym, czy nie zmienić sposoby wypieku pizzy. Ale nasi franczyzobiorcy podkreślają, że dla klientów Presto jednoznacznie kojarzy się z piecem opalanym drewnem. A nie chcemy obniżać naszych standardów, nawet kosztem szybkości rozwoju sieci.
Budżet na start
Koszt remontu i adaptacji lokalu zależy oczywiście od jego stanu technicznego. Przy powierzchni ok. 110 m2 wynosi 60-100 tys. zł netto. Na wyposażenie (urządzenia gastronomiczne, meble, wystrój) trzeba przeznaczyć kolejne 100 tys. zł. Wstępna opłata franczyzowa jest ustalana indywidualnie i waha się w granicach 12-16 tys. zł.
– Opłata zawiera w sobie projekt lokalu. Jeżeli mamy np. do czynienia z pomieszczeniami po wcześniej funkcjonującej gastronomi, to wiadomo, że prac do zrobienia jest mniej. W takim przypadku koszty projektu, a co za tym idzie cała opłata, będą niższe – tłumaczy Izabella Borowska.
Miesięczna opłata na rzecz franczyzodawcy wynosi od 1 do 2 tys. zł netto.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia w restauracjach sieci. Otrzymują też podręcznik operacyjny zawierający receptury dań, wykaz standardów architektonicznych, procedury związane z otwarciem loaklu, dokumenty personalne i księgę identyfikacji wizualnej. Franczyzodawca wspiera partnera w poszukiwaniach najlepszego lokalu, następnie opracowuje biznesplan, udziela pomocy prawnej przed podpisaniem umowy najmu i nadzoruje proces przygotowania i otwarcia restauracji.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak to jest prowadzić Żabkę
/05.12.2025
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali