Firma na diecie
Aleksandra Rybak, prezes zarządu Na Zdrowie Catering Dietetyczny
Czy moda na zdrowe żywienie to trwały trend w branży gastronomicznej?
Moim zdaniem to trend, który tak naprawdę dopiero nadchodzi. Najpierw z zachodu dotarła do nas moda na fast foody. Teraz szala przechyla się w drugą stronę i nadchodzi moda na zdrowy tryb życia, świadome odżywianie się. Poza tym dziś, zarówno w kontaktach towarzyskich, jak i zawodowych bardzo liczy się wizerunek. My przygotowujemy posiłki zarówno dla osób, które chcą schudnąć, jak i dla tych, które nie mają takiej potrzeby, ale chcą się zdrowo odżywiać. Tworzymy indywidualną dietę dla klientów, uwzględniając cel, jaki chcą osiągnąć, stan zdrowia oraz preferencje smakowe. Na podstawie wywiadu z klientem kucharze przygotowują dzienny zestaw pięciu posiłków, które są codziennie dostarczane we wskazane miejsce, do pracy lub domu.
Z iloma franczyzobiorcami współpracujecie?
W tej chwili mamy cztery placówki franczyzowe: dwie w Warszawie, jedną w Gdańsku oraz jedną w Katowicach. Ta ostatnia została otwarta w tym roku. Żaden z naszych punktów nie został zamknięty. Musimy przyznać jednak, że potencjalni franczyzobiorcy bardzo ostrożnie podchodzą do nowych inwestycji. To pochodna kryzysu gospodarczego. Dziś osoby które chcą zainwestować pieniądze, długo się zastanawiają, zanim wybiorą biznes, na który je wydadzą. Ale liczymy, że w przyszłym roku uda nam się otworzyć przynajmniej pięć nowych placówek franczyzowych.
Jakie lokalizacje są najbardziej opłacalne?
Najatrakcyjniejsze są dla nas duże aglomeracje powyżej 100 tys. mieszkańców. Wtedy szanse na prowadzanie zyskownej działalności wzrastają. Co nie znaczy, że zamykamy się na mniejsze miejscowości. Centrala pomaga i podpowiada, jakie działania mogą sprawić by klientów przybywało. Pozyskanie indywidualnego klienta leży jednak w gestii partnera franczyzowego.
Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć biznes pod waszą marką?
Całkowita kwota inwestycji, w tym remontu i wyposażenia lokalu, to maksymalnie 50 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 11 tys. zł netto. Pobieramy miesięczną opłatę franczyzową, w wysokości od 4 proc. od przychodu oraz stałą miesięczną opłatę administracyjną w wysokości 1 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po 6-12 miesiącach działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali