Optymalna powierzchnia, potrzebna na wyspę w galerii handlowej, to 6-10 m2. Stoisko, w pełni wyposażone w meble, dostarcza franczyzodawca.
Piątek
02.10.2015
Teletorium chce do końca roku uruchomić około 10 nowych wysp z akcesoriami telefonicznymi. Koszt inwestycji w stoisko wynosi 35 tys. zł.
 

Teletorium ma w tej chwili ponad 200 punktów sprzedaży w całej Polsce. Wszystkie należą do franczyzobiorców. 95 procent stoisk działa w centrach handlowych.
Obecnie poszukujemy franczyzobiorców głównie w północnej oraz północno-wschodniej Polsce. W obszarze naszego zainteresowania są m.in. Olsztyn, Białystok, Suwałki. Bierzemy pod uwagę i mniejsze, i średnie miasta, wszystko zależy od jakości obiektu handlowego i relacji kosztów do potencjału lokalizacji – mówi Piotr Andrzejewski, dyrektor zarządzający Teletorium. W czwartym kwartale tego roku chcemy otworzyć jeszcze 8 do 10 kolejnych stoisk. Dzięki temu 2015 rok moglibyśmy zamknąć liczbą blisko 40 nowych punktów.

Nasycić rynek

Optymalna powierzchnia, potrzebna na wyspę w galerii handlowej, to od sześciu do dziesięciu metrów kwadratowych. Całe stoisko, w pełni wyposażone w konieczne meble, dostarcza franczyzodawca, oczywiście po wcześniejszym uzgodnieniu z centrum handlowym dokładnej wielkości i kształtu. Na inwestycję franczyzobiorca powinien mieć przygotowane około 35-40 tys. zł. W tym wliczony jest już koszt zatowarowania.
Nie pobieramy opłaty wstępnej, a opłaty miesięczne są negocjowane indywidualne i zależą m.in. od lokalizacji stoiska – mówi Piotr Andrzejewski.

Franczyzodawca oczekuje od franczyzobiorców doświadczenia w handlu oraz znajomości branży GSM. W zamian Teletorium zapewnia partnerom dostęp do asortymentu w atrakcyjnych cenach, udziela wsparcia w zakresie właściwego zatowarowania i marketingu, a opiekun z działu handlowego pomaga w prowadzeniu biznesu.
Czas zwrotu inwestycji zależy od lokalizacji, liczby zatrudnionych osób, tego, czy właściciel stoiska sam też zajmuje się sprzedażą. Szacunkowo zajmuje to około pół roku.
Widoczne jest już mocne nasycenie rynku, zarówno w kontekście liczby punktów sprzedaży, jak i wielości oferty akcesoriów – nie ukrywa Piotr Andrzejewski. – Ale z drugiej strony rynek odbiorców jest ogromny. Prawie każdy ma telefon komórkowy, a granica wieku, kiedy dostaje się pierwszy telefon systematycznie się obniża. Stąd wniosek, że mimo odczuwalnego nasycenia, nadal jest o co walczyć.

Teletorium jest częścią grupy kapitałowej TelForceOne S.A., notowanej na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025 /24.10.2025

W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!

Stawiam na Mrówkę /28.10.2025

Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.

Checklista przyszłego franczyzobiorcy: co sprawdzić w umowie franczyzy /27.10.2025

Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.

Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta /21.10.2025

Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.

Targi Franczyza w Warszawie: Najlepsze franczyzy 2025 roku /20.10.2025

Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018