Kawiarnia w promocji

Koncept Coffeeloffee narodził się w czerwcu tego roku, gdy firma Wojtex przejęła trzy kawiarnie marki Take Away Coffee. Nowy właściciel zmienił nazwę, rozbudował formułę i zaczął szukać franczyzobiorców. Równolegle rozpoczął też rebranding przejętych lokali.
Tania inwestycja
Jak do tej pory nie otwarto jeszcze żadnej nowej kawiarni tej sieci, ale jest już podpisana pierwsza umowa. Lokal zostanie otwarty pod koniec listopada, w poznańskiej galerii A2.
– Koncept cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W chwili obecnej staramy się sfinalizować pięć kolejnych otwarć – zapewnia Dominik Lewandowski, specjalista do spraw PR w firmie Wojtex.
Aby zachęcić do inwestycji w nową sieć, firma wprowadza promocję dla franczyzobiorców. Ci, którzy do końca października zdecydują się na podpisanie umowy, przez pół roku będą zwolnieni z opłaty franczyzowej, która standardowo wynosi 500 zł.
Kwota inwestycji w Coffeeloffe zależy od wielkości planowanego lokalu. Najmniejszy format to 6 m2 – wtedy koszta, zdaniem licencjodawcy, powinny zamknąć się w 20 tys. zł. Ale franczyzodawca umożliwia też otwieranie dużych kawiarni oraz wysp kawowych.
– Z rozmów z potencjalnymi partnerami wynika, że najchętniej otworzyliby swój lokal w galerii handlowej, bądź jako średniej wielkości kawiarnię – dodaje Dominik Lewandowski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani opłat marketingowych. Franczyzobiorcy muszą się jednak zaopatrywać się w hurtowni należącej do centrali. Wojtex pomaga w znalezieniu lokalu na kawiarnię.
Rozepchnąć się na rynku
Firma Wojtex jest właścicielem kilku marek gastronomicznych, m.in. Biesiadowo i Western Chicken. Czy uda jej się wywalczyć pozycję na rynku kawiarnianym?
– Uważamy, że na rynku kawiarni jest jeszcze dużo miejsca – przekonywał w rozmowie z nami Wojciech Goduński, prezes Wojtexu. – Tuż po ogłoszeniu w mediach branżowych informacji o uruchamianiu przez nas konceptu kawowego, zgłosiło się do nas wiele galerii handlowych, zainteresowanych współpracą. Dobitnie pokazuje to, że rynek wciąż poszukuje nowych propozycji. Brakuje na nim małych lokali, specjalizujących się w szybkiej realizacji zamówień na wynos. Dostrzegliśmy niszę, którą staramy się zapełnić naszymi kawiarniami o powierzchni nie przekraczającej 10m2.
Według najnowszego badania Cafe Monitor 2015, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, najbardziej znaną w Polsce siecią kawiarnianą jest Starbucks. Wskazuje go 56 proc. respondentów. Na drugim i trzecim miejscu są Coffeeheaven i Costa Coffee (odpowiednio 41 i 32 proc.). Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70 proc.), kawiarnia sieciowa (57proc.) oraz miejsce pracy (55 proc.).
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali