Mała gastronomia, dobry zysk
 
                                                                        Mariusz Kimborowicz pracuje w korporacji. Rok temu jego żona szukała pracy.
– Wcześniej długo była księgową. Miała dość biurowej pracy, która polega na ciągłym wykonywaniu tych samych czynności – opowiada Mariusz Kimborowicz. – Szukaliśmy pomysłów na biznes. W Łodzi zobaczyliśmy wózki z logo New York Hot Dog. W Białymstoku, gdzie mieszkamy, nie było takich punktów.
Małżonkowie zadzwonili do firmy i umówili się na spotkanie. Z pomocą franczyzodawcy znaleźli lokalizację – w galerii Atrium Biała.
– Branża gastronomiczna to była dla nas zupełna nowość. Spotkania z Damianem Gosławskim, który zajmuje się w firmie franczyzą, bardzo nam pomogły. Tłumaczył na czym polega taka działalność, wyjaśniał, jakie są progi opłacalności, jakie obroty trzeba osiągnąć. Żona jeździła na szkolenia do innych punktów – relacjonuje franczyzobiorca. -–To wszystko nas ośmieliło.
Nowojorskie hot dogi w Białymstoku wystartowały we wrześniu ubiegłego roku. Podobno nie potrzebowały nawet promocji – od razu zdobyły klientów. Interes idzie na tyle dobrze, że franczyzobiorcy własnie postanowili otworzyć drugi punkt, w innej białostockiej galerii.
Format do wyboru
New York Hot Dog liczy w tej chwili 40 punktów w całej Polsce, z czego tylko dziewięć należy do franczyzodawcy. Serwują oczywiście różne rodzaje hot dogów, ale też zapiekanki, ciabatty, smażone polędwiczki – w zależności od rodzaju punktu. Marka proponuje trzy formaty gastronomiczne. Na otwarcie restauracji potrzeba lokalu o powierzchni 20-40 m2 oraz 200 tys. zł. Opłata licencyjna to 20 tys. zł, miesięcznie płaci się franczyzodawcy 5 proc. od obrotu. Szacunkowy okres zwrotu inwestycji to około roku. Tańsze jest otwarcie wyspy gastronomicznej. Ma nieco skromniejsze menu niż restauracja. Kwota inwestycji to 80 tys. zł, opłata licencyjna 10 tys. zł, miesięczna opłata dla franczyzodawcy 5 proc. od obrotu. Na zwrot nakładów trzeba czekać około ośmiu miesięcy. Najpopularniejszy dotychczas format to wózki gastronomiczne, serwujące wybrane rodzaje hot dogów. Kosztują 14 tys. zł. Nie ma opłaty licencyjnej. Miesięcznie płaci się franczyzodawcy 1 tys. zł, za kolejny punkt w tym formacie już tylko 500 zł. Zwrot z inwestycji – zdaniem licencjodawcy – następuje już po trzech miesiącach. W tej chwili firma przekształca wózki w format małej wyspy, zachowując jednak bez zmiany warunki finansowe.
– W tym roku otworzyliśmy sześć nowych punktów – mówi Damian Gosławski, kierownik działu rozwoju sieci. – W tegorocznych planach mamy jeszcze przynajmniej trzy otwarcia. Jeden z naszych punktów, w Ostrołęce, zmieni też format. Do tej pory funkcjonował jako wózek, teraz zostanie przekształcony w restaurację.
ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                             
                                                Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                            
                                            Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
 
                 
                    