Pączek kontratakuje

To dobra wiadomość dla wszystkich koneserów słynnych amerykańskich donatów – zwłaszcza tych, którzy kulinaria lubią łączyć z zarabianiem. Do Polski wraca światowa marka Dunkin’ Donuts. Jej właściciel właśnie podpisał umowę masterfranczyzy z Varsovia Food Company, która najpierw otworzy swoje lokale, a później podzieli się licencją z niezależnymi przedsiębiorcami.
Na pierwszy ogień idzie Warszawa, gdzie w początkowej fazie będą otwierane lokale sieci. W nadchodzących latach logo Dunkin’ Donuts ma się pojawić w 44 lokalizacjach w całej Polsce.
– Kontynuując strategię ekspansji Dunkin' Donuts w całej Europie, mamy przyjemność zapowiedzieć nasze wejście na rynek polski – mówi Paul Twohig, prezes Dunkin’ Donuts na Stany Zjednoczone i Kanadę oraz Dunkin’ Donuts & Baskin-Robbins na Europę i Amerykę Łacińską. – Polska charakteryzuje się dynamicznym rozwojem kultury picia kawy, a rynek stale się rozrasta, dlatego szacujemy, że propozycja Dunkin’ Donuts spotka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszych polskich klientów. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z grupą osób z firmy Varsovia Food Company, które mają duże doświadczenie w branży i świetny plan na rozwój marki w Polsce.
Dunkin’ Donuts posiada obecnie ponad 11,3 tys. kawiarni w 37 krajach na całym świecie. Ponad 180 z tych lokalizacji znajduje się w Europie (w Austrii, Bułgarii, Danii, Niemczech, Luksemburgu, Hiszpanii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii). Kawiarnie Dunkin’ Donuts w Polsce będą serwować różnorodne produkty z bogatego asortymentu marki, m.in.: kultowe amerykańskie pączki, bajgle, muffiny, croissanty, kanapki i różnego rodzaju przekąski, a także wysokiej jakości gorące oraz mrożone kawy, różnorodne herbaty oraz charakterystyczne mrożone Coolatty. Oferta kawiarni zostanie uzupełniona również w regionalne produkty. Wysoka jakość obsługi w kawiarni wiąże się również z krótkim czasem oczekiwania na zamówienie. Marka planuje rozwój w dogodnie zlokalizowanych miejscach, o dużym przepływie potencjalnych klientów.
– Naszym priorytetem jest, aby lokale Dunkin’ Donuts stały się miejscem idealnym na poranną kawę, popołudniową przekąskę, czy też coś słodkiego wieczorem – mówi Michael Motz, prezes spółki Varsovia Food Company.
Jak dowiedział się portal Franchising.pl, pierwszy lokal sieci Dunkin Donuts zostanie otwarty jesienią w Warszawie.
- Na dzień dzisiejszy spółka koncentruje się na wprowadzeniu sieci Dunkin’ Donuts na polski rynek i dopiero w poźniejszym okresie będziemy brać pod uwagę udzielanie franczyzy pojedynczym operatorom - zapowiada Michael Motz.
To drugie podejście Dunkin’ Donuts do polskiego rynku. Po raz pierwszy marka zawitała nad Wisłę jeszcze w latach 90. Po kilku latach walki o względy klientów musiała jednak się wycofać – zdaniem ekspertów gastronomicznych pączki w amerykańskim stylu nie trafiły w nasze gusta, przyzwyczajone do wypieków w tradycyjnym stylu. Były też mniej przystępne cenowo. Czy tym razem koncept się przyjmie? Na odpowiedź przyjdzie trochę poczekać.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali