Uroda popłaca
Arkadiusz Wojtczak, menedżer ds. partnerstwa i franczyzy ImageCentrum
Twierdzicie, że gabinet kosmetyczny może otworzyć każdy. Ale czy warto?
Nasza branża dynamicznie się rozwija. Czasy, w których obecnie żyjemy sprawiają, że ludzie dbają o swój wizerunek, czują silną potrzebę relaksu, jaki zapewnia im salon kosmetyczny. Dlatego pojawia się coraz więcej salonów kosmetycznych. Przez ostatnie lata rynek staje się coraz bardziej profesjonalny – gabinety proponują dziś znacznie więcej niż podstawowe zabiegi jak manicure czy zabiegi pielęgnacyjne na bazie masek algowych i są wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia.
W materiałach dotyczących Instytutów Kosmetologii i Salonów Kosmetycznych Image można przeczytać, że świadczycie usługi związane z zabiegami kosmetycznymi z dziedziny tzw. kosmetologii estetycznej. Co to właściwie znaczy?
Do zabiegów z kosmetologii estetycznej używamy nie tylko podstawowych kosmetyków i urządzeń, lecz również bardziej zaawansowanych, takich jak lasery diodowe, urządzenia do modelowania sylwetki z wykorzystaniem fal radiowych czy lasera biostymulującego.
Czy przekłada się to na kwotę inwestycji w wasz biznes?
Osoba zainteresowana otwarciem salonu kosmetycznego Image musi liczyć się z wydatkiem co najmniej 50 tys. zł, a w przypadku Instytutu Kosmetologii kwota ta wzrośnie minimum dwukrotnie. Instytuty Kosmetologii świadczą więcej specjalistycznych usług niż salony kosmetyczne Image, dlatego wymagają większej powierzchni lokalu i kupna bardziej zaawansowanych urządzeń do wykonywania zabiegów. Minimalna powierzchnia lokalu dla salonu wynosi 45 m2, a dla instytutu 80 m2. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca zobowiązany jest tylko do comiesięcznego kupowania od nas kosmetyków za kwotę co najmniej 200 zł. Nasze salony kosmetyczne zaczynają być rentowny zazwyczaj po trzech miesiącach od otwarcia, a zwrotu z inwestycji franczyzobiorca może się spodziewać po upływie około roku.
Pierwszy salon kosmetyczny marki powstał w 1996 roku w Koninie. Co się zmieniło od tego czasu w firmie?
Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce kilku marek kosmetyków oraz całej gamy urządzeń. Regularnie uczestniczymy w najważniejszych wydarzeniach w branży, takich jak kongresy i targi. Nasze produkty otrzymują nagrody dla najlepszych w swoich kategoriach. Stawiamy przede wszystkim na długotrwałą współpracę z naszymi partnerami. Nasz zespół składa się z kosmetologów, lekarzy, szkoleniowców, specjalistów ds. marketingu, pracowników biurowych, w sumie prawie 20 osób, które każdego dnia pracują nad ulepszaniem kosmetyków, urządzeń, procedur zabiegowych. Obecnie w naszej sieci działa 12 salonów kosmetycznych ImageCentrum.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes oparty na zdrowiu
/26.09.2025
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.