Dziecięce ubrania w galerii handlowej i przy ulicy
Obecnie działa prawie 230 sklepów z logo 5.10.15 w Polsce i zagranicą. Pierwszy został otwarty w 1993 roku przy ul. Chmielnej w Warszawie. Z kolei pierwszy sklep franczyzowy został otwarty w Siedlcach w 2007 roku (istnieje do dziś).
– Warunki otwarcia sklepu jak na tak znaną markę są bardzo konkurencyjne. Wysokość inwestycji w cały koncept, który proponujemy, to kwota 29 990 zł dla standardowego sklepu o powierzchni do 75 m2 – zachęca Paweł Okpisz, menedżer ds. rozwoju franczyzy marki 5.10.15.
W tej kwocie zawiera się pełne wyposażenie sklepu tj.: niezbędne meble, kompletne wyposażenie komputerowe, oznakowanie sklepu, manekiny, wieszaki, materiały reklamowe. Opłata franczyzowa to kolejne 15 tys. zł netto (można ją rozłożyć na miesięczne raty po 500 zł). Dotyczy tylko nowych partnerów, nie trzeba jej płacić w przypadku, gdy ten sam franczyzobiorca otwiera drugi lub trzeci sklep sieci.
Koszty adaptacji lokalu, które leżą po stronie franczyzobiorcy, zależą od stanu pomieszczeń.
– Staramy się ograniczać ingerencję w lokal do niezbędnego minimum – zapewnia Paweł Okpisz.
Sklep powinien mieścić się w centrum handlowym, w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej – dobrze, żeby posiadał witrynę. Średnia wielkość sklepu to 70-90 m2.
– Gros sklepów franczyzowych jest lokowanych na ulicach, chociaż ta przewaga stopniowo maleje na korzyść sklepów centrów handlowych – dodaje Paweł Okpisz.
Salony sieci otwierane są już w 15-tysięcznych miastach.
Na osiedlu i w galerii
Magalena Kujawa prowadzi dwa sklepy 5.10.15 w Warszawie.
– Markę 5.10.15 znałam od 20 lat, bo w ich sklepach kupowałam ubrania dla mojego syna, gdy był mały – opowiada. – Wiedziałam, że są ładne, dobre jakościowo, mają przystępną cenę. Gdy zastanawialiśmy się z mężem nad tym, jaką działalność handlową otworzyć, pomyślałam, że może właśnie sklep tej sieci? Poczytaliśmy o franczyzie. Okazało się, że oferta franczyzowa 5.10.15 jest bardzo atrakcyjna, przejrzysta, formalności nie są skomplikowane.
Franczyzodawca pomógł Magdalenie Kujawie wybrać dobrą lokalziację, zapewnił szkolenia m.in. z obsługi programu komputerowego, kategorii produktów, ekspozycji towaru. Pierwszy sklep franczyzobiorczyni na Ursynowie zaczął działać w lutym 2014 roku. Mieści się na osiedlu mieszkaniowym, w miejscu gdzie często spacerują mamy z dziećmi.
– Początek był bardzo udany. Ale po dwóch, trzech miesiącach zauważyłam, że klientów nie przybywa – przyznaje franczyzobiorczyni. – Wyszłam na ulicę i wypytywałam ludzi, czy wiedzą, gdzie jest najbliższy sklep 5.10.15. Niestety, sonda wypadła niezbyt pomyślnie. Wtedy zorganizowałam kampanię reklamową – rozwiesiłam plakaty przy metrze, banery, wrzucałam ulotki do skrzynek pocztowych, rozwalaiśmy balony z logo sklepu, zadbaliśmy o publikację notek o sklepie na stronach internetowych poświęconych dzielnicy Ursynów. To podziałało i przyciągneło więcej klientów.
Wiosną tego roku Magdalena Kujawa otworzyła drugi sklep sieci, tym razem w centrum handlowym Reduta.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zarabiamy na dekoracjach
/02.06.2024
Sklep Let’s Party może być rentowny już od pierwszego miesiąca. Jak otworzyć biznes pod tym szyldem?
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...