Ostrożne plany

K&L Design Group w tej chwili zrzesza osiem salonów fryzjerskich. Pięć z nich działa w Warszawie: w galerii Mokotów, Promenadzie, przy markecie Leclerc na Bielanach, w centrum miasta przy ul. Emilii Plater oraz przy ul. Odkrytej na Tarchominie. Oprócz tego partnerskie salony są w Wieluniu, Brodnicy i Grodzisku Mazowieckim. W ciągu najbliższych trzech lat sieć ma się powiększyć o co najmniej cztery kolejne.
– W planach jest otwarcie czterech salonów w nowopowstających centrach handlowych. Mamy już podpisane umowy. Dwa z nich będą mieścić się w Warszawie – mówi Bożena Kurek, współtwórca grupy.
Ostatnio partnerem K&L został Jerzy Świąder.
– Prowadzę salon kosmetyczny w Grodzisku Mazowieckim. Pomyśleliśmy z żoną, że warto byłoby poszerzyć zakres usług i uruchomić też salon fryzjerski – opowiada franczyzobiorca. – Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tą branżą, bo jeszcze niedawno pracowałem na etacie w banku. Fachowa pomoc była mi więc bardzo potrzebna. Przez znajomych dowiedziałem się o istnieniu K&L Hair Design Group. Dzięki franczyzodawcy udało mi się uniknąć zbędnych kosztów przy otwieraniu salonu. Doradzono mi w doborze sprzętu, kontrahentów, wyborze pracowników.
K&L Hair Design Group zrzesza salony fryzjerskie na zasadzie partnerskiej. Franczyzodawca nie pobiera opłat za przystąpienie do grupy. Jednak trzeba pamiętać, że całkowity koszt urządzenia salonu spoczywa na jego właścicielu.
– Nie dajemy salonu w prezencie – podkreśla Bożena Kurek. – Doradzamy przy wyborze lokalizacji, pomagamy zaprojektować wnętrze, wybrać i zweryfikować pracowników. Udostępniamy nasze kontakty do partnerów handlowych, np. producentów mebli czy dostawców kosmetyków i możliwość skorzystania z nich na wynegocjowanych przez nas warunkach. Ale nie jest to wymóg. Jeżeli ktoś znajdzie np. tańszego producenta mebli może oczywiście skorzystać z jego usług. Narzucamy już natomiast styl salonu. Nie chcemy, aby wszystkie były identyczne, ale wymagamy, aby były spójne w kolorystyce i formie.
Salony należącego do grupy K&L Hair Design mają najczęściej 50-60 m2 powierzchni. Właściciel przygotowuje je i wyposaża sam, ale projekt aranżacji wnętrza musi zostać zatwierdzony przez franczyzodawcę. Dopuszczalne kolory to szarość, czerń, biel i delikatne beże. Koszty remontu i adaptacji lokalu zależą m.in. od lokalizacji, stanu pomieszczeń. Jeśli chodzi o przystosowanie salonu w centrum handlowym, wydatek sięga 150 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze kupno wyposażenia. Przy wielostanowiskowych salonach – a takie są w galeriach – to kwota dodatkowych 100 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat Podologii buduje sieć centrów podologicznych i szuka partnerów. W branży, która startuje, ale ma duży potencjał.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.