Z supermarketu na lody
Prognozy pogody są najlepszą prognozą finansową dla lodowego biznesu. Pod logo Lodostrefy działa już kilkanaście lodziarni. Do centrali należą punkty w Jeleniej Górze, Legnicy, Polkowicach, Bolesławcu, Wałbrzychu, Dzierżoniowie i Karpaczu. Z kolei franczyzobiorcy zarządzają lodziarniami m.in. w Łodzi, Częstochowie, Chełmie i Szklarskiej Porębie. Koncept firmy polega na sprzedaży lodów włoskich, świderków, gofrów i mrożonego napoju, tzw. granity z profesjonalnie przygotowanych do tego celu pawilonów.
– Gdy jest chłodniej, dobrze mieć w zanadrzu alternatywę dla tradycyjnego loda. Im bogatsza oferta, tym mniejsze ryzyko. Poza tym w dzisiejszych czasach klient ceni sobie możliwość wyboru. W kilkuosobowej rodzinie można się spodziewać różnych gustów – wyjaśnia Joanna Misiakowska, odpowiedzialna za pozyskiwanie franczyzobiorców.
Firma zabiega o lokalizacje przy centrach handlowych, dużych marketach, blisko osiedli mieszkaniowych czy szkół. Franczyzodawca podpisał umowy z kilkoma sieciami handlowymi, w tym z Kauflandem i Tesco. Właśnie w okolicy tych marketów Lodostrefa proponuje miejsca do prowadzenia biznesu swoim franczyzobiorcom.
– Strategia jest prosta, staramy się lokować pawilony tam, gdzie jest duży przepływ klientów. Pomagamy partnerom w zdobyciu pozwoleń oraz spełnieniu technicznych i formalnych wymagań. To jest ten obszar, który stanowi największe wyzwanie dla początkujących. Dlatego sami załatwiamy odbiór obiektu przez lokalny Sanepid, do czego wymagane jest badanie wody oraz zatwierdzenie projektu przez rzeczoznawcę. Dbamy także o przyłącza do prądu, bieżącej wody i kanalizacji. Zwracamy ogromną uwagę na higienę pracy – twierdzi Joanna Misiakowska.
W ofercie franczyzowej firmy znajduje się kilka wariantów pawilonu z różnym wyposażeniem. Kompletnie wyposażony pawilon z jedną maszyną do lodów włoskich kosztuje 60,5 tys. zł natomiast z maszyną do lodów świderków 71,6 tys. zł. Jednak największym zainteresowaniem wśród franczyzobiorców cieszą się pawilony z maszynami do świderków i do lodów włoskich oraz granitą. Do tego przedsiębiorca otrzymuje propozycję przejęcia konkretnej lokalizacji pod marketem. Taka umowa wiąże się z inwestycją w wysokości 98 tys. zł. Zakup można sfinansować z funduszu leasingowego, który cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów.
– Wśród naszych franczyzobiorców są zarówno osoby, dla których lodowy biznes jest jedynym źródłem dochodów, jak również takie, dla których prowadzenie pawilonu jest dodatkowym przedsięwzięciem. Nie utrudniamy przyszłym partnerom przystąpienia do sieci stawiając surowe warunki. Zwracamy uwagę na osobiste zaangażowanie. Doświadczenie franczyzobiorcy nie ma większego znaczenia. Najczęściej zgłaszają się osoby, które stawiają swe pierwsze kroki w lodowym biznesie. Dlatego oferujemy kompleksową pomoc w uruchomieniu lodziarni w lokalizacji franczyzobiorcy. Nie szkolimy online ani w centrali. Wszystko odbywa się na miejscu, w pawilonie nowego partnera. Ponadto wspieramy franczyzobiorcę w dniu otwarcia punktu. Z doświadczenia wiemy jak bardzo jest to stresujące – tłumaczy współwłaścicielka firmy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali