Aktualnie Unija funkcjonuje w pięciu krajach – w Słowenii, Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie oraz w Austrii. Kolejnym etapem rozwoju firmy będzie Polska. Partnerem Uniji w kraju zostanie spółka wyspecjalizowana w usługach księgowych z mocną pozycją w branży, zorientowana w prawie podatkowym i z doświadczeniem we współpracy z dużymi firmami i z sektorem MSP. Współpraca będzie regulowana umową joint venture.
Branża usług księgowych w Polsce, należy do największych obszarów działania, który stale rośnie wraz z rozwojem biznesu. Według raportu na temat usług księgowych w Polsce z 2013 r., który opracowała Fundacja Rozwoju Biznesu Starter, wartość usług księgowych w naszym kraju wynosi ok. 5 mld zł. To samo źródło szacuje liczbę biur księgowych na ponad 45 tys., które obsługują ponad dwa miliony przedsiębiorstw (według GUS). Unija zamierza wykorzystać rozdrobnienie rynku, który utrudnia lokalnym graczom przebić się i pozyskać dużych klientów. Unija realizuje usługi, zarówno dla firm komercyjnych, jak i organizacji non profit.
Polski partner zostanie włączony do sieci zagranicznych biur Unija, co oznacza możliwość świadczenia usług na poziomie krajowym i międzynarodowym – dla polskich spółek, które planują rozwój zagranicą i firm spoza naszego kraju, które działają w Polsce. Polskie biuro Uniji będzie korzystać z systemu IT Uniji, dedykowanego realizacji usług księgowych i kontroli finansów przedsiębiorstw. Partner firmy otrzyma wsparcie w postaci szkoleń i stałej wymiany wiedzy, dotyczącej doradztwa w zakresie ogólnej polityki rachunkowej, jak również administracji księgowej i zarządzania kosztami kadr.
W zamian za wsparcie ze strony Uniji, polski przedstawiciel będzie zobowiązany do przystosowania jej oferty do polskich warunków – prawa oraz rynku. Ponadto będzie odpowiedzialny za rozwój firmy w Polsce – pozyskiwanie klientów, realizację usług w zgodzie ze standardami Uniji oraz otwieranie lokalnych biur.
Obecnie Unija współpracuje z ok. 900 firmami w pięciu krajach.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...