Franczyza ujeżdża Jelenia

Mydło Biały Jeleń znane jest chyba każdemu Polakowi. Szczyt popularności przeżywało w okresie PRL-u, ale jego historia sięga lat 20. ubiegłego wieku, kiedy rozpoczęła się produkcja. Dziś Biały Jeleń to seria hipoalergicznych kosmetyków i środków czystości, które ciągle jednak opierają się głównie na szarym mydle. Od 2014 roku budową sieci sprzedaży produktów Biały Jeleń (marka należy do Polleny Ostrzeszów) zajmuje się firma Health Care Cosmetics.
– W ubiegłym roku przejęliśmy od Polleny Ostrzeszów działające punkty handlowe w Poznaniu (Galeria Malta) i Łodzi (Manufaktura) i otworzyliśmy też dwie nowe placówki – własną w gdańskiej Galerii Bałtyckiej oraz franczyzową w Galerii Echo w Kielcach, jesteśmy również obecni w stolicy (Blue City) – mówi Anna Sztolcman, prezes zarządu i współwłaścicielka. – Liczymy na to, że w ciągu najbliższych 3-5 lat nasza sieć rozrośnie się do kilkudziesięciu sklepów, głównie partnerskich. Na początek chcielibyśmy pojawiać się w najbardziej znanych galeriach handlowych w Polsce.
Firmowe punkty sprzedaży Biały Jeleń powstają wyłącznie w galeriach handlowych. Są to zarówno wyspy handlowe, docelowo mają być to pełnowymiarowe sklepy z kosmetykami.
– Wielkość wyspy handlowej zależy od indywidualnych ustaleń z przedstawicielami galerii handlowej. Z reguły są to tzw. wyspy zamknięte o wymiarach 2,5 m na 3,5m i wysokości nie przekraczającej 1,5 m. Powierzchnia półek wynosi ok. 10 m2 i w zupełności wystarczy do prowadzenia efektywnej sprzedaży. Powierzchnia sklepu nie powinna przekraczać 30 m2 – tłumaczy Przemysław Karwacki, wiceprezes zarządu i współwłaściciel. – Zachęcamy franczyzobiorców do wynajmu magazynów powstających dla potrzeb punktów handlowych. Takie działania obniżają koszty logistyki i zapewniają regularną dostępność produktów dla klientów.
Wysokość inwestycji we franczyzę Białego Jelenia zależy m.in. od formy współpracy (wyspa handlowa czy sklep) i warunków najmu w galerii handlowej. Własne stoisko można otworzyć za ok 40 tys. zł netto. Opłaty za przystąpienie do sieci są ustalane indywidualnie i zależą od zakresu wsparcia, jakiego potrzebuje franczyzobiorca. Partner zobowiązuje się też w umowie wnosić opłatę miesięczną, która kształtuje się na poziomie 5-7 proc. miesięcznych obrotów. Franczyzobiorca musi samodzielnie dostosować sklep lub wyspę do wymogów centrali. Franczyzobiorcy mogą liczyć na atrakcyjne warunki zakupu produktów dostępne tylko dla partnerów sieci, przechodzą również szkolenia sprzedażowe, techniczne i produktowe.
Magdalena Krocz

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...