Polska lemoniada za granicą

Dzięki współpracy z trzema towarzystwami leasingowymi inwestycja w rower FreshBike może być niższa niż standardowe 31,5 tys. zł.
Poniedziałek
05.01.2015
FreshBike planuje w najbliższym sezonie wyjechać na ulice Hiszpanii, Chorwacji i Holandii.
 

Pierwszy rower z lemoniadą Fresh Bike wyjechał na ulice w 2013 roku. Sezon 2014 sieć zamykała liczbą 21 rowerów. Pojazd napędzany jest przez sprzedawcę i spełnia wszystkie wymogi Kodeksu ruchu drogowego. Natomiast urządzenia elektroniczne zasilane są energią słoneczną. Franczyzobiorcy działają w większych miastach oraz miejscowościach turystycznych, takich jak Sopot, Hel, Łeba. W 2015 roku Fresh Bike planuje wjechać do Szczecina, Częstochowy, Zakopanego, Poznania, Wrocławia i Łodzi, gdzie poszukuje partnerów.

- Otwieramy się także na rynki zagraniczne. Przygotowujemy się do wejścia do Hiszpanii i Chorwacji. Na pewno pojawimy się w Amsterdamie i Paryżu. Nasz biznes skierowany jest do przedsiębiorczych osób, które planują rozwój floty i niekoniecznie ograniczają się do jednego roweru. Najatrakcyjniejsze miejsca do prowadzenia sprzedaży to centra miast, place z ławkami, parki i bulwary. Rower zajmuje tylko 3 m2 – wyjaśnia Artur Kukliński, współwłaściciel Fresh Bike.

Szkolenia pracowników, tzw. freskmenów odbywają się online. Franczyzodawca przewiduje również szkolenia indywidualne dla swoich franczyzobiorców w momencie przekazania rowerów. Dotyczą sposobu mycia urządzeń gastronomicznych, podstawowego przeglądu technicznego, przygotowania lemoniady na podstawie określonej receptury oraz technik aktywnej sprzedaży. Franczyzobiorca - inwestor może dzięki specjalnemu systemowi sprawdzić jak w danej chwili wygląda sprzedaż oraz aktualne miejsce postoju roweru. Wyłączność terytorialna wyklucza autokonkurencję miedzy poszczególnymi jednostkami Fresh Bike.

- Nasz biznes jest sezonowy, ale intensywny dlatego wiosną i latem chcemy wycisnąć cytryny na maksa – żartuje Artur Kukliński. – Poza sezonem zachęcamy franczyzobiorców, aby udzielali się w lokalnych eventach oraz działali w galeriach handlowych, które także są atrakcyjnymi lokalizacjami.

Inwestycja w rower Fresh Bike wynosi 31,5 tys. zł i zawiera 8 tys. zł opłaty wstępnej pobieranej za każdy rower. Opłata licencyjna wynosi natomiast 65 groszy od sprzedanego kubka lemoniady. Zwrot z inwestycji następuje po 3-5 miesiącach prowadzenia działalności. Dzięki współpracy z trzema towarzystwami leasingowymi inwestycja w biznes może być niższa. Franczyzodawca zapewnia serwis roweru, uniformy pracowników oraz akcesoria. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022