Grill w nowym wydaniu
 
                                                                        Krzysztof Morzycki, franczyzodawca Grill&Beer
Grill&Beer to nie pierwsza pana przygoda z gastronomią. Debiutował pan ponad dwadzieścia lat temu, proponując dość nieznany jeszcze wówczas produkt… 
Na początku lat 90. często bywałem w Berlinie. Tam rozsmakowałem się w…. kebabach, zupełnie wówczas w Polsce nieznanych. W szybkim czasie otworzyłem w swoim rodzinnym mieście Kebab z oryginalnym, importowanym z Berlina pieczywem i mięsem. Wyobraża Pan sobie? Ponad 100 tys. mieszkańców Zielonej Góry i jedyny punkt z kebabem. Kolejki 24 godziny na dobę... (śmiech) Jednak po pół roku kebab przestał aż tak smakować. A po roku stwierdziłem, że nie warto dopłacać do biznesu i zamknąłem być może pierwszy taki punkt w Polsce.
Lokale Grill&Beer nie przypominają ani popularnych ostatnio restauracji z hamburgerami, ani typowych kebab barów. Do jakich klientów się zwracacie?
Nie mamy ambicji wyważania otwartych drzwi, ani nie możemy mówić o sobie jako pomysłodawcy restauracji z potrawami z grilla węglowego. Natomiast nie ukrywam, że mamy ogromny apetyt na wypełnienie braku na rynku w miastach, gdzie taka oferta nie istnieje. Na pewno, gdy zgłosi się do nas potencjalny partner ze Szczecina, Zgorzelca lub Legnicy i kilku innych miast, uczciwie mu powiem, że może mieć trudniejsze początki. Wszystko z powodu dużej popularności działających tam, konkurencyjnych lokali z grillem. Jednak w wielu miastach nie ma żadnej oferty na jedzenie z grilla. To szansa dla naszych partnerów franczyzowych. Ich lokal nie będzie kolejną pizzerią, ani następnym barem z kebabem.
Polacy przyzwyczaili się do grillowania głównie we własnych ogródkach. Czy przekonają się do lokali serwujących potrawy z grilla?
Ale my ich nie zapraszamy na grillowanie. My ich zapraszamy do estetycznych  lokali z doskonałym jedzeniem z grilla węglowego w świetnych cenach. Do tego bardzo dobrej jakości, a przy tym tanie, piwo i frytki. Proponujemy ciekawie skomponowane menu oraz niedrogie i smaczne dania, sprawdzone w wielu miastach. Nie trzeba Polaków przekonywać do tego, co lubią.
Czy w przypadku trzech działających już punktów widać zainteresowanie klientów?
Pierwszy lokal otworzyliśmy w końcu lutego tego roku w Zielonej Górze. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Mamy wiernych klientów odwiedzających nas kilka razy w tygodniu.
Jakie osoby widziałby pan najchętniej w roli franczyzobiorców Grill&Beer?
Ambitne i rozsądne, solidne i lubiące pracować na swój sukces, pojmujące, że współpraca daje lepsze efekty niż indywidualizm. Sukcesy takich marek jak McDonald's, KFC, Subway nie są przypadkowe. Tylko że tam nie można wystartować bez wielkiego kapitału, a u nas kwota inwestycji potrafi być naprawdę niewielka.
Czy pojawili się już pierwsi zainteresowani otwarciami we franczyzie?
Muszę przyznać, że jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni. Wystartowaliśmy z programem franczyzowym w październiku i mamy naprawdę dużo zapytań. W dwóch przypadkach jesteśmy umówieni na spotkania i ocenę potencjalnych lokalizacji.
Oprócz konceptu Grill&Beer rozwija pan też sieć American Twist Cafe. Czym te lokale mają się różnić od tradycyjnych kawiarnii?
Opieramy ofertę z jednej strony na tradycyjnych pozycjach kawiarnianych, a z drugiej wprowadzamy kultowe pozycje z amerykańskiego rynku cukierniczego - donuty, muffiny czy pankejki. Serwujemy także oryginalne lody twistery, znane u nas jako świderki, do tego wybór kanapek na ciepło i chrupiących tostów. W lokalach panuje wystrój utrzymany w czysto amerykańskim klimacie, jednak każdy lokal będzie urządzony w indywidualnym stylu. Chcemy uciec od nudy typowej dla kawiarnianych fast foodów. Jedząc donuta w Krakowie znajdziesz się w innym lokalu niż w Warszawie, będziesz jednak czuł, że jesteś w American Twist Cafe. A na tablecie zamontowanym w stole będziesz mógł zatweetować.
Jakie są oczekiwania dotyczące rozwoju obu marek na najbliższe lata?
Skupiamy się na pracy. Wstępne zainteresowanie przekracza nasze prognozy. Nie chcę się bawić we wróżby. Chcę osiągnąć sukces i bardzo jestem zdeterminowany, aby partnerzy mieli z naszej strony maksymalne wsparcie. Ich powodzenie będzie naszym powodem do zadowolenia z dobrze wykonanej pracy.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                             
                                                Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                            
                                            Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
 
                