Rynek się zmienia, bank ciągle zarabia
 
                                                                        Na zdjęciu: Zbigniew Rutkowski, partner Eurobanku
Zbigniew Rutkowski mówi, że rynek usług finansowych jest znacznie bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Z jego punktu widzenia obecne warunki w zupełności wystarczają na swobodne działanie w biznesie franczyzowym, zwłaszcza że jako partner Eurobanku ma do tego dobre narzędzia, które bank ciągle udoskonala. 
– Sprzedaję produkty dużej i znanej marki o ugruntowanej pozycji na rynku – mówi Zbigniew Rutkowski. - Eurobank tak konstruuje ofertę, by możliwie najlepiej pasowała do potrzeb klientów. Oferowane produkty finansowe uchodzą za jedne z najbardziej atrakcyjnych na rynku, a ich sprzedaż wspierana jest kampaniami reklamowymi z udziałem jednego z najpopularniejszych aktorów w Polsce. Z takim wsparciem łatwiej walczyć o rynek – dodaje.
Zbigniew Rutkowski aktualnie zarządza czterema placówkami Eurobanku. Pierwszą placówkę otworzył w 2007 roku w Otwocku, drugą rok później w Garwolinie. Otwarcie trzeciej placówki nastąpiło w 2010 roku w Sulejówku, a kolejnej w tym roku w Siedlcach. Odległość pomiędzy najbardziej oddalonymi od siebie placówkami Zbigniewa Rutkowskiego wynosi około 100 kilometrów. Każdą z placówek przedsiębiorca odwiedza przynajmniej kilka razy w miesiącu. Rutkowski zatrudnia łącznie 11 osób – dziewięciu doradców, którzy zajmują się obsługą klientów, oraz dwóch menedżerów nadzorujących pracę placówek.
– Doradcy obsługują klientów, menedżerowie zarządzają placówkami, a moją rolą jest zorganizowanie sprzedaży i zarządzanie tą mikrosiecią – wyjaśnia Zbigniew Rutkowski.
Świat się zmienia, franczyza też
Rutkowski podkreśla, że dla niego ważnym elementem franczyzy jest jej nieustanny rozwój oraz fakt, że wsparcie od silniejszego partnera otrzymuje w sposób ciągły. Poza tym bank szybko odpowiada na zmieniającą się rzeczywistość, modyfikując swój koncept franczyzowy.
– Dobrze jest wiedzieć, że w centrali Eurobanku ciągle pracują nad konceptem partnerskim – mówi Zbigniew Rutkowski. – Dzięki temu nie stoimy w miejscu. Eurobank jest bankiem detalicznym, zdolnym przyciągnąć nowych klientów oraz zaoferować więcej produktów dotychczasowym. Aby to było możliwe, budujemy relacje z klientami i podnosimy jakość obsługi, co również ma wpływ na nasze wynagrodzenie.
Eurobank należy do systemów, które stale rozwijają swoją sieć partnerską zarówno we współpracy z nowymi, jak i dotychczasowymi partnerami. Warunkami rozwoju we współpracy z Eurobankiem są dobra współpraca z franczyzobiorcą oraz satysfakcjonujące wyniki pierwszej placówki, szczególnie w zakresie sprzedaży i wyników jakościowych.
– Jako partner czuję, że mogę się rozwijać. Eurobank nie ogranicza mnie w tym zakresie, przeciwnie, moje deklaracje na temat chęci otworzenia kolejnych placówek przyjmuje z entuzjazmem – dodaje Rutkowski.
Jak zostać franczyzobiorcą
Podstawowymi wymogami stawianymi potencjalnym partnerom Eurobanku są zdolności menedżerskie i inicjatywa w działaniu. Dodatkowym atutem jest wiedza teoretyczna i praktyczna na temat finansów. Minimalna kwota inwestycji w dwustanowiskową placówkę pod szyldem Eurobanku wynosi ok. 39 tys. zł. (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Zbigniew Rutkowski wspomina, że deklarowane przez bank koszty uruchomienia placówki były zbieżne z rzeczywistymi kosztami, które poniósł inwestując we franczyzę Eurobanku.
W modelu partnerskim Eurobanku franczyzobiorca samodzielnie poszukuje miejsca do prowadzenia placówki w jednej z określonych przez bank lokalizacji. Rutkowski potwierdza, że w branży finansowej najlepiej sprawdzają się lokale w centrum miasta, w dzielnicach handlowych oraz w pobliżu głównych deptaków. Istotne znaczenie mają: usytuowanie lokalu na parterze, wejście od strony ulicy i wielkość witryny. Wybór lokalizacji determinuje również odległość od działającej już placówki własnej banku – im większa, tym lepiej.
Eurobank nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. Miesięczne koszty funkcjonowania dwustanowiskowej placówki partnerskiej Eurobank oszacował na nieco ponad 12 tys. zł. W kwocie tej zawiera się m.in.: wynajem lokalu (3 tys. zł), koszt mediów (1 tys. zł), wynagrodzenia pracowników (5 tys. zł), reklama i promocja (600 zł). Opłata bieżąca w wysokości 300 zł netto pobierana jest co miesiąc. (emka)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Franczyza w świecie finansów
                                                /14.10.2025
                                             
                                                Franczyza w świecie finansów
                                                /14.10.2025
                                            
                                            Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.
 
                 
                     
                                  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 