Biznes na 105
Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci
Jak pani ocenia obecny rynek gastronomiczny w Polsce?
Bardzo pozytywnie. Kryzys mamy już za sobą, co widać po rosnącej sprzedaży. Ludzie chętniej niż kiedyś spędzają czas poza domem, najczęściej w restauracjach, gdzie zostawiają coraz więcej pieniędzy. Obecnie średnia wartość zamówienia wynosi ok. 30 zł, czyli więcej w porównaniu do okresu sprzed kilku lat o ok. 20 proc. To sprzyja rozwojowi naszej sieci. Obecnie mamy 15 placówek licencyjnych i jedną własną. W ciągu miesiąca otwieramy kolejny lokal franczyzowy, a do końca roku chcemy podpisać pięć umów franczyzowych. Dokładny termin otwarć zależy od remontów i adaptacji lokalu. Średni czas uruchomienia placówki wynosi 2-3 miesiące. W przyszłym roku chcemy uruchomić przynajmniej 10 punktów.
Gdzie powstają pizzerie Stopiątki?
Nasze lokale otwieramy w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców i w dużych aglomeracjach. Bardzo skrupulatnie analizujemy potencjał każdej lokalizacji. Weryfikujemy natężenie konkurencji oraz ruchu ulicznego. Nasze punkty znajdują się na osiedlach mieszkaniowych, w centrach miast, przy głównych arteriach komunikacyjnych, a także w galeriach handlowych. Ostatnio pojawiliśmy się w galerii Brama Mazur w Ełku. Wszystkie placówki dopasowane są do potrzeb lokalnego rynku pod względem oferty oraz obsługi. Z tego powodu otwieramy dwa rodzaje punktów – Stopiątka Express z szybką obsługą, realizujące zamówienia na wynos i tradycyjne pizzerie.
Ile wynosi koszt inwestycji w placówkę sieci Stopiątka?
Od 50 do 100 tys. zł. Wysokość kwoty uzależniony jest od modelu pizzerii. Oczywiście tańsza jest placówka typu Express. Wydatek pokrywa całą inwestycję – zaplecze gastronomiczne wraz z profesjonalnym sprzętem kuchennym, wyposażenie i wystrój sali jadalnej, kompleksowy projekt i branding lokalu oraz podstawowy remont. Zwrot inwestycji trwa średnio ok. roku.
Jakie są kryteria przystąpienia do sieci? Jakie stawiacie wymagania i w czym pomagacie franczyzobiorcom?
Wśród naszych franczyzobiorców najchętniej widzimy osoby zaangażowane w swoją pracę, energiczne i chcące się uczyć. Właściciele franczyzowych Stopiątek to przede wszystkim młode osoby z rodzinami, ludzie z pasją do motoryzacji i tacy, którzy chcą coś zmienić w swoim życiu. Nastawieni jesteśmy na pomoc franczyzobiorcom, zarówno w trakcie inwestycji, jak i prowadzenia biznesu. Na starcie oferujemy leasing lub kredyt na wyposażenie. Mamy także możliwość odroczenia terminu płatności za sprzęt gastronomiczny, który jest główną częścią inwestycji w lokal. Pomagamy również w zakupie sprzętu kuchennego po niższych cenach od standardowych. Osoby, które podpiszą umowę do końca września zwolnione są z opłaty wstępnej, która wynosi 5 tys. zł, natomiast opłata franczyzowa obowiązuje dopiero po 1 miesiącu działania lokalu i wynosi 1 tys. zł. Ponadto oferujemy bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy licencyjnej oraz codzienne wsparcie centrali. Inwestujemy również w infrastrukturę informatyczną, która integruje system IT całej sieci. Ostatnio na ten cel pozyskaliśmy 600 tys. zł. ze środków unijnych. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze IT łatwiej zarządzać stanem magazynowym i zoptymalizować koszty zaopatrzenia placówek franczyzowych.
Czym się wyróżniacie na rynku spośród tylu pizzerii?
Koncept Stopiątki opiera się na zabawie okresem PRL-u i złotym okresem polskiej motoryzacji. W naszych lokalach serwujemy dania nawiązujące w swej nazwie do poprzedniej epoki, m.in. oranżadę, podawaną w kubku w stylistyce PRL-u, czy pizze o nazwie Farelka, czy Fajrant. Prezentujemy też polską muzykę z lat 80, natomiast we wnętrzach króluje czerwona Syrena 105, stąd nazwa naszej sieci.
rozmawiała (red)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rzuć korpo, przejdź na swoje
/26.08.2025
Odejście z korporacji i otwarcie własnego biznesu to poważny krok. Ale wiele osób go zrobiło i nie żałuje.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali