Fortuna ziemniakiem się toczy
Groole to bistro serwujące pieczone ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami: mięsnymi, wegetariańskimi, wegańskimi, bezglutenowymi.
– Większości z nas ziemniak kojarzy się z dodatkiem do schabowego i kapusty. Natomiast ziemniaki serwowane w naszym lokalu bardziej przypominają ziemniaka pieczonego z ogniska. Ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami to popularne danie fastfoodowe w wielu krajach. Postanowiłyśmy spróbować zaszczepić ten pomysł na polskim, a właściwie warszawskim gruncie – mówi Anna Nillson, współwłaścicielka bistro Groole. – Otwierając Groole chciałyśmy stworzyć miejsce autentyczne, z prostym i zarazem wartościowym jedzeniem, innowacyjnym, a jednocześnie zakorzenionym w polskiej tradycji kulinarnej – dodaje Agata Dubas, druga współwłaścicielka.
Na razie działa tylko jeden lokal pod logo Groole, który znajduje się w stolicy.
– Po trzech latach od otwarcia bistro zaczęło funkcjonować bez konieczności naszego nieustannego nadzoru. To zasługa wprowadzonych standardów i zaangażowania sprawdzonej ekipy pracowniczej. Uważamy, że bistro z pieczonymi ziemniakami mogłoby działać z powodzeniem w wielu miastach Polski. Dlatego postanowiłyśmy podzielić się z innymi przedsiębiorcami naszym pomysłem na biznes i zdobytym doświadczeniem – planuje Agata Dubas.
Właścicielki myślą o otwarciu kolejnego lokalu, ale najwcześniej za dwa lata. Na razie chcą się skupić na rozwoju sieci poprzez franczyzę. Zapewniają, że będą wspierać swoich franczyzobiorców na każdym etapie współpracy - począwszy od doradztwa w zakresie wyboru lokalizacji na bistro, uzyskaniu pozwoleń, rekrutacji personelu, aż po organizację szkoleń z zakresu menu i obsługi urządzeń gastronomicznych.
Szacowana kwota inwestycji w bistro Groole to 50-90 tys. zł. Obejmuje ona koszty remontowe, konserwatorskie, wyposażenie i urządzenie lokalu. Przyszły właściciel musi jednak to tej kwoty doliczyć jeszcze 10 tys. opłaty licencyjnej oraz wysokość czynszu, który będzie musiał płacić za lokal w trakcie trwania remontu aż do momentu, gdy biznes nie zacznie na siebie zarabiać. Optymalna powierzchnia lokalu na bistro to 40-80 m2. O szczegółowych warunkach jakie musi spełnić lokal przeczytasz w artykule „Lokal na bistro” na portalu LokalnaBiznes.pl. W trakcie trwania współpracy franczyzobiorca Groole będzie zobowiązany do uiszczania raz w miesiącu opłaty bieżącej w wysokości 2 tys. zł oraz 200 zł opłaty marketingowej. Właścicielki zwrot z inwestycji w Groole szacują na 7-10 miesięcy. (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali