Bank ma zarabiać

Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK
Jak przebiega rozwój sieci placówek partnerskich BZ WBK?
Jesteśmy trzecim największym bankiem w Polsce. Posiadamy prawie 1000 placówek w całym kraju w tym 113 placówek partnerskich. Miejsca do ekspansji terytorialnej jest coraz mniej dlatego obecnie skupiamy się na efektywności działania poszczególnych placówek. Jesteśmy w trakcie wdrożenia programu pod nazwą Nowa Energia Placówek Partnerskich, w którym kładziemy nacisk na szkolenia sprzedażowe przeznaczone dla partnerów oraz ich pracowników, a także efektywną komunikację z klientami. Nie chodzi tu jednak tylko o to by zamknąć sprzedaż. Program uczy indywidualnego podejścia do każdego klienta, umiejętności dopasowania oferty do jego potrzeb i oczekiwań. Dużą wagę przywiązujemy również do systematyczności pracy i aktywności sprzedażowej doradców. Jasno wytyczone cele, systematyczność i konsekwencja w działaniu to podstawy programu Nowa Energia Placówek Partnerskich, który z powodzeniem od kilku lat działa w oddziałach własnych banku.
Na jakie jeszcze wsparcie mogą liczyć placówki?
W placówce partnerskiej klient może skorzystać z takich samych produktów i usług jak w oddziale dlatego ważne jest by jakość obsługi była również na takim samym, wysokim poziomie. Dlatego w dużej mierze korzystamy z know-how i najlepszych praktyk bankowości oddziałowej jednak zawsze bierzemy pod uwagę specyfikę działania sieci partnerskiej i dostosowujemy rozwiązania do jej potrzeb. W każdym razie nieustannie pracujemy nad coraz lepszą efektywnością poszczególnych placówek, rozwojem kompetencji doradców oraz partnerów. Zarówno partnerzy jak i ich pracownicy uczestniczą w szkoleniach w ramach wcześniej wspomnianego programu Nowa Energia Placówek Partnerskich. Placówki mogą również korzystać z opracowanego przez nas systemu motywacyjnego. Dla partnera jest to świetne narzędzie do wyznaczenia celów i konsekwentnego ich realizowania. Pracownicy za rzetelne realizowanie zadań otrzymują bonus pieniężny zarówno od swojego pracodawcy, czyli partnera jak i od banku. Poza tym uczymy jak zarządzać portfelem klientów, wykorzystywać okazje sprzedażowe i pozyskiwać nowych nabywców.
Bank posiada 115 placówek partnerskich i co dalej?
Spokojnie podchodzimy do kolejnych otwarć i wnikliwie analizujemy zarówno lokalizację placówki jak i potencjalnych kandydatów. Jeżeli chodzi o lokalizację to wybraliśmy ponad 70 miast, w których widzimy przestrzeń do rozwoju placówek. Tak jak wspomniałam, stawiamy na jakość i efektywność działań placówek. Rozwijamy sieć, która może korzystać z szeregu narzędzi, dzięki którym klientom oferujemy najwyższą jakość a partnerzy uzyskują coraz większe dochody.
Ile kosztuje otwarcie placówki bankowej BZ WBK?
Koszty otwarcia placówki nie są wysokie, jest to kwota rzędu 25 tys. zł. Ważne natomiast jest to, że oprócz początkowej inwestycji związanej z otwarciem placówki partner jest zobowiązany do pokrywania bieżących kosztów funkcjonowania. Dlatego wymagamy od przyszłych partnerów posiadania dodatkowych środków, które mogą zabezpieczyć działanie placówki przez pierwsze miesiące do momentu osiągnięcia rentowności.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.