Kredyt sam się nie sprzeda

Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK
Na przełomie września i października została Pani dyrektorem biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK. Co oznacza ten awans dla partnerów banku?
Od początku uczestniczę w rozwoju systemu partnerskiego BZ WBK, dlatego doskonale znam jego specyfikę, podobnie zresztą jak cały zespół, z którym pracuję. Zamierzam kontynuować kierunek rozwoju sieci. Placówki partnerskie działają pod szyldem BZ WBK Partner od siedmiu lat. Przez ten czas dopracowaliśmy koncept biznesowy, który przy niskich nakładach inwestycyjnych pozwala partnerom wygenerować wysokie zyski. Obecnie skupiamy się na pracy nad jakością obsługi, rozwoju kompetencji pracowników placówek w zakresie sprzedaży oraz obsługi klientów. Zależy nam na pozyskiwaniu nowych segmentów klientów, szczególnie klientów biznesowych.
Jak ocenia Pani funkcjonowanie sieci partnerskiej BZ WBK?
Sieć rozwija się zgodnie z założonym planem. Do tej pory pozyskaliśmy 42 partnerów, którzy otworzyli nowe placówki lub przejęli już działające. W 2013 roku zamierzaliśmy otworzyć 20 nowych punktów. Plan ten został już zrealizowany. W przyszłym roku zakładamy rozwój na podobnym poziomie. W związku z tym już teraz szukamy nowych partnerów. Liczymy, że nawiążemy sporo kontaktów na Targach Franczyzy w Warszawie, które dzisiaj się zaczęły. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych placówek partnerskich. Najwyższe wynagrodzenie jakie wypłaciliśmy partnerowi to ponad 80 tys. zł. Placówki posiadają szeroką ofertę i, co najważniejsze, licencjobiorcy potrafią ją sprzedać.
Jak wygląda przyszłość przedsiębiorców działających w branży finansowej?
Franczyza bankowa ma przyszłość. Można zaobserwować, że sieci planują umiarkowany rozwój terytorialny. Stawiają raczej na jakość funkcjonowania placówek, a nie ich liczbę. Prowadzenie banku to biznes nie dla każdego. Ważne jest doświadczenie, znajomość rynku i wyczucie biznesowe. Te cechy w połączeniu z umiejętnościami sprzedażowymi i wysokimi standardami obsługi klienta sprawiają, że możemy mówić o sukcesie. Na jakość sieci postawiliśmy już dawno, a trendy rynkowe pokazują, że nasza koncepcja jest słuszna. Zarówno nam, jak i partnerom zależy na zyskach z działalności, dlatego chęć działania i zrozumienie celów musi być po obu stronach.
Czy partnerzy standardowo otwierają placówki dwustanowiskowe, czy trzystanowiskowe?
Standardowa placówka partnerska BZ WBK posiada dwa stanowiska do obsługi klienta. Z uwagi na intensywny rozwój coraz częściej partnerzy decydują się jednak na zatrudnienie kolejnej osoby i zwiększenie liczby stanowisk. Szeroka oferta produktowa sprawia, że placówki muszą dostosować liczbę personelu do liczby klientów zainteresowanych naszymi usługami. W związku z tym nowe placówki od razu przygotowywane są na trzy stanowiska pracy. Osoby zainteresowane naszym konceptem zapraszamy
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.