Naleśnikarnia razem z telewizją

Pod logo Nasz Naleśnik działa już ok. 20 naleśnikarni, dwie z nich poza granicami kraju.
Poniedziałek
22.07.2013
Krzysztof Mocny, oprócz obsługi kamery, zna się też na gastronomii. Od roku prowadzi na warszawskim Wilanowie własną naleśnikarnię.
 

W sierpniu mija rok od kiedy Krzysztof Mocny, operator kamery pracujący dla telewizji, otworzył naleśnikarnię pod logo Nasz Naleśnik. Od 2007 roku, kiedy wyprowadził się z Gdańska, miał okazję obserwować jak rozwija się warszawska dzielnica Wilanów. Właśnie tam znalazł lokal o powierzchni 67 m2, w którym może usiąść 22 klientów. Ponadto kilkanaście osób może zając miejsca w ogródku otwartym od maja do września. Koszt posiadania ogródka w ciepłych miesiącach zamyka się w kwocie 3 tys. zł.
- W okolicy działa już kilka restauracji, między innymi pizzerie, brakowało natomiast naleśnikarni. Wilanów uchodzi za sypialnię Warszawy, dlatego najwięcej klientów mamy popołudniami i wieczorami. W ciągu dnia natomiast zamówienia składają matki z dziećmi oraz pracownicy pobliskich firm – mówi franczyzobiorca.

Naleśnikarnia na Wilanowie zatrudnia od poniedziałku do czwartku 3 osoby (obsługa + kierowca), zaś w weekendy 4 osoby. Wkrótce do personelu dołączy menedżer lokalu. Zamówienia realizowane są także z dowozem do klienta - im dalej od lokalu tym zamówienie musi być droższe, aby dostawa realizowana była za darmo. Skoro lokal działa już od 12 miesięcy można mieć już spostrzeżenia na temat sezonowości. - Najwięcej klientów notujemy w cieplejsze miesiące, mniej od listopada do lutego. Co ciekawe pogoda wpływa na rodzaje zamówień - przy chłodniejszej temperaturze lepiej sprzedają się na przykład naleśniki z mięsem, przy cieplejszej zaś - z owocami - wyjaśnia Krzysztof Mocny.

Oprócz naleśników w lokalu można też kupić alkohol, co wiązało się z wcześniejszym wykupieniem koncesji. Od franczyzodawcy przedsiębiorca otrzymał menu, przepisy oraz przeszedł szkolenie organizowane przez Naszego Naleśnika. Licencja na biznes pod logo sieci kosztuje 15 tys. zł. Minimalna kwota inwestycji z biznes wynosi 80 tys. zł, jednak w niektórych przypadkach finalna kwota może być nawet trzykrotnie większa.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022