Pizza na telefon lub na miejscu
Marcin Ciesielski, właściciel sieci pizzerii 105-Stopiątka
Oferta współpracy franczyzowej umożliwia inwestycję w dwa różne formaty pizzerii 105-Stopiątka. Skąd taki pomysł?
Przedsiębiorcy mają do wyboru model restauracyjny lub mniejszy, typu ekspres, który realizuje wyłącznie zamówienia telefoniczne z dostawą bezpośrednio do klienta. Rozwój dwóch rodzajów placówek wynika z potrzeb rynku. Są miejsca, gdzie życie towarzyskie kwitnie głównie w domach oraz takie, gdzie klienci lubią zjeść „na mieście”. Model biznesowy dopasowany jest do zachowań konsumenckich na danym obszarze. Większe lokale należące do sieci powstają przy głównych ulicach i deptakach większych miast oraz w centrach handlowych. 105-Stopiątka ekspres działa natomiast w miejscowościach od 30 tys. mieszkańców lub na osiedlach większych aglomeracji. Aktualnie funkcjonuje 10 placówek 105-Stopiątka, dwie w formacie ekspres i osiem restauracji.
Jakie standardy muszą spełniać oba modele placówek?
Placówki 105-Stopiątka ekspres wymagają powierzchni ok. 50 m2 by zmieścić kuchnię, pomieszczenie sanitarne oraz miejsce dla kierowcy. Część lokali działa również w systemie Drive obsługując klientów zmotoryzowanych. Pizzerie w formacie restauracyjnym są wielkości ok. 120 m2. Powierzchnia lokalu musi spełniać wymagania typowej restauracji z miejscem na kuchnię, część jadalną oraz zaplecze sanitarne.
Jakie są koszty inwestycji w poszczególny rodzaj placówek pizzerii 105-Stopiatka?
Koszt inwestycji w restaurację 105-Stopiątka waha się od 80 tys. zł do 140 tys. zł. Wszystko zależy od stanu lokalu oraz powierzchni. Placówki typu ekspres wymagają mniejszych nakładów finansowych. Osoby zainteresowane tym modelem biznesowym muszą dysponować kwotą rzędu ok. 40 tys. zł. Lokal wymaga minimum trzech osób zatrudnionych na stałe. Inaczej jest w przypadku restauracji 105-Stopiątka, gdzie liczba pracowników wynosi od 8 do 14 osób. Jestem dystrybutorem sprzętu kuchennego, dzięki czemu franczyzobiorcy mogą korzystać z rabatów na wszelkiego rodzaju urządzenia. Udzielam również kredytu kupieckiego na produkty spożywcze pochodzące od ogólnopolskich dostawców. Nie pobieram opłaty za przystąpienie do sieci oraz opłaty marketingowej. Istnieje jedynie opłata miesięczna za funkcjonowanie w sieci w wysokości 1 tys. zł.
Rozmawiała (mk)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rzuć korpo, przejdź na swoje
/26.08.2025
Odejście z korporacji i otwarcie własnego biznesu to poważny krok. Ale wiele osób go zrobiło i nie żałuje.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali