Grupa Muszkieterów w natarciu
                                                                        Przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w supermarket Intermarché lub Bricomarché będą mieli okazję poznać zasady współpracy z Grupą Muszkieterów na spotkaniach informacyjnych z przedstawicielami zarządu i jednocześnie właścicielami supermarketów – 29 maja w Krakowie i 30 maja w Łodzi. Gościem spotkań będzie także przedstawiciel Polskiej Organizacji Franczyzodawców, który zaprezentuje główne tezy raportu o rynku franczyzy w Polsce.
Frédéric Sambourg, prezes zarządu Bricomarché na Europę ocenia, że rynek polski w segmencie dom i ogród jest bardzo perspektywiczny. Planuje 12 otwarć nowych supermarketów w 2012 i 40 sklepów w 2013 roku.
Marki sieciowe posiadają w Polsce zaledwie 40-procentowy udział w rynku, gdy na Zachodzie ten wskaźnik wynosi nawet 80 procent. Rynek sklepów z asortymentem „dom i ogród” zwiększył się w Polsce w 2011 roku o 15 proc. A we Francji tylko o trzy. Jest więc o co walczyć.
– W całej Europie posiadamy 625 supermarketów, z czego 82 w Polsce. Struktura polskiego rynku przekonuje nas do zwiększonej liczby otwarć – mówi Frédéric Sambourg. – Dodatkowo chcemy powalczyć o klienta niską ceną, stąd debiut na naszych półkach marek własnych, które są o 20-30 proc. tańsze od odpowiedników produkowanych przez znane firmy.
Pod własnymi markami Bricomarché oferuje już sprzęt ogrodowy GO-On oraz Bestgreen, a także elektronarzędzia McKenzie. Jest w trakcie wprowadzania własnych farb Nuance i paneli Perfline.
- Świadomie zdecydowaliśmy się na format supermarketu (1,7-2 tys. m2) z dwoma wiatami. To metraż bardzo przyjazny klientom, pozwala na zapoznanie się z całym asortymentem. Udział powierzchniowy działu „ogród” w Bricomarché jest przynajmniej dwukrotnie większy niż w innych sieciach – mówi prezes Sambourg. – Kluczem do sukcesu jest u nas sprzedaż roślin zielonych oraz akcesoriów do ogrodu. Oczywiście mamy też w ofercie elementy wyposażenia wnętrz, dekoracje i coraz większy nacisk stawiamy na produkty zoologiczne, w tym karmę dla zwierząt.
Sklep jest merchandisingowo podzielony na dwie części: zakupy konieczne (budowlanka, majsterkowanie) i zakupy dla przyjemności (ogród, dekoracja wnętrz). Podział wymusza stosowanie odmiennych rozwiązań marketingowych i ma związek ze zmieniającą się strukturą klientów: Bricomarché odwiedza coraz więcej kobiet, mężczyźni coraz mniej potrafią zrobić w domu, coraz więcej osób żyje samotnie.
Wszystkie sklepy Bricomarché w Polsce otwierane są na zasadach franczyzy. Franczyzobiorca przeznacza na inwestycję średnio 500 tys. złotych. Wszystkie pieniądze wracają do spółki inwestora, który pokrywa z nich koszty związane z funkcjonowaniem sklepu w pierwszych miesiącach działalności (zatowarowanie i zapasy oraz opłacenie pracowników i mediów). Zarząd firmy deklaruje, że średnio zwrot wkładu własnego następuje po zaledwie trzech latach, co dla tak dużej inwestycji jest rekordowo krótkim okresem.
Muszkieterowie otwierają również supermarkety spożywcze Intermarche, które także działają na zasadzie franczyzy. Intermarché to supermarkety spożywcze, które oprócz standardowej oferty zawierają produkty delikatesowe, gorzej dostępne w mniejszych miejscowościach. Sklepy specjalizują się w produktach świeżych takich jak owoce, warzywa, nabiał, pieczywo czy mięso. Sklepy posiadają również własne wędzarnie i oferują własny rozbiór mięsa. Kwota inwestycji i zasady współpracy są takie same jak w przypadku konceptu biznesowego Bricomarche. Zwrot inwestycji również następuje po trzech latach.
Zgłoszenia na spotkania w Krakowie i w Łodzi przyjmuje Magdalena Kurda, mkurda@profitsystem.pl, tel. (22) 560 80 43 i 605 550 845.
(aslod), (mk)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.