Starbucks odsyła partnerów z kwitkiem

Wtorek
28.02.2012
Sieć kawiarni otworzyła 11. lokal w Warszawie. Franczyzobiorcy nie mogą jednak kupić licencji tej międzynarodowej marki.
 

Co druga polska kawiarnia Starbucks znajduje się w stolicy. Ostatnio spółka AmRest, właściciel marki w Polsce, uruchomiła placówkę na Placu Trzech Krzyży. Punkt jest nieprzypadkowy - kilkadziesiąt lat temu działała tu kawiarnia Lajkonik, a pozostałością po tym kultowym dla Warszawiaków lokalu są grafiki namalowane przez artystów, którzy wybrali Lajkonika na miejsce swoich spotkań.

- Bardzo cieszymy się, że możemy otworzyć kolejną kawiarnię Starbucks w miejscu o tak ciekawej historii, jakim jest lokal przy Placu Trzech Krzyży, gdzie znajdowała się legendarna kawiarnia Lajkonik. Wierzymy, że ponowne udostępnienie mieszkańcom Warszawy słynnych malowideł z Lajkonika ma nie tylko ogromne znaczenie dla Starbucks, ale również dla całej lokalnej społeczności. Pragniemy kontynuować kawiarniane tradycje warszawiaków i oferować im najwyższej jakości kawę – powiedział Michael Hudspeth, Starbucks brand president na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Kawiarnie Starbucks oprócz Warszawy znajdują się także w Gdyni, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku i Krakowie. Zyski z biznesu zostaną jednak w portfelu AmRest, właściciela marki w Polsce.

Pierwsza kawiarni Starbucks powstała w 2009 roku również w Warszawie. Przedsiębiorcy zainteresowani poprowadzeniem lokalu na licencji odejdą jednak z kwitkiem. AmRest Coffee Sp. z o.o. nie jest chce prowadzić lokali we franczyzie. W związku z tym firma wydała nawet oświadczenie, w którym dziękuje za kierowane zapytania dotyczące możliwości nawiązania współpracy franczyzowej:
"W odpowiedzi na państwa pytania pragniemy poinformować, że na rynku polskim kawiarniami Starbucks zarządza spółka AmRest Coffee Sp. z o.o. Firma prowadzi kawiarnie Starbucks samodzielnie i nie przekazuje praw franczyzy podmiotom trzecim. Innymi słowy działalność Starbucks w Polsce nie opiera się na zasadzie franczyzowej. Nie ma zatem możliwości nawiązania współpracy ze Starbucks w celu otwarcia kolejnych kawiarni."

Przedsiębiorcom pozostają zatem inne kawiarniane koncepty. Niewiele z nich może cieszyć się tak dużą rozpoznawalnością wśród klientów, ale z pewnością oferowane know-how pomoże odnaleźć się w tym popularnym biznesie. Inwestycja w kawiarnię wynosi minimum 150 tys. zł.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022