Sieć franchisingowa Subway w krajach Europy Środkowej i Wschodniej powiększyła się w 2010 o ponad 80 nowych placówek. W ubiegłym roku powstało najwięcej nowych restauracji od chwili wkroczenia sieci Subway do tego regionu naszego kontynentu. - Największy sukces odnieśliśmy w Rosji, gdzie otwartych zostało 50 nowych restauracji. W Polsce powstało 15 lokali, a w Bułgarii sześć - wymienia Martin Princ.
Do udanych można zaliczyć także rozwój sieci Subway w niestandardowych lokalizacjach, w których działa blisko jedna czwarta wszystkich restauracji Subway. W Polsce powstała pierwsza restauracja na stacji benzynowej. Jak zapowiada Martin Princ, w przygotowaniu są także projekty restauracji SU Subway na uniwersytetach.
Optymistyczne są również wyniki sprzedaży, jakie sieć osiągnęła w ubiegłym roku w tym regionie świata.
- Pomimo tego, iż wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2010 roku nie do końca spełniały nasze oczekiwania, w drugiej połowie roku udało nam się nadrobić braki. W lipcu sprzedaż w naszych placówkach zaczęła wzrastać. W niektórych filiach odnotowaliśmy nawet 40-procentowy wzrost międzyroczny. Ze względu na rozwój ekonomiczny w regionie, wzrost sprzedaży naszych sandwiczów o 17 procent należy uznać za duże osiągnięcie - mówi menedżer rozwoju sieci Subway dla Europy Środkowej i Wschodniej Martin Princ.
Spółka Subway należy do największych sieci fast foodów na świecie. Prowadzi prawie 34 tys. restauracji w 95 krajach świata. W samej Europie posiada ponad 3 tys. filii. Plany rozwoju marki na najbliższe pięć są ambitne - Subway chce zostać największą siecią fast food w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
W skali globalnej Subway sprzedał w ubiegłym roku ponad 2,5 tys. licencji franczyzowych, z tego ponad połowę poza USA i Kanadą. Prawie jedna trzecia sprzedanych licencji posłużyła, lub ma posłużyć, do otwarcia restauracji w nietradycyjnych lokalizacjach. Wszystkie placówki Subwaya działają na zasadzie franchisingu.
(agaka)
 
                                 ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                             
                                                Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                            
                                            Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
 
                 
                    