W kryzysie też się strzygą
Ubyło klientów w salonach fryzjerskich Berendowicz&Kublin?
Markowym salonom ze stabilną pozycją na rynku kryzys jest niestraszny. Silna marka, wysoka jakość usług, eleganckie wnętrza to wystarczająca recepta na sukces. Polski rynek fryzjerski podąża śladami hiszpańskiego, a to właśnie na Półwyspie Iberyjskim obserwujemy coraz większą dominację markowych salonów gwarantujących najwyższą jakość. Przed kryzysem w branży fryzjerskiej był wzrost i spore inwestycje w nowe salony. Nie zauważyliśmy spadku w przychodach poszczególnych placówkach. Mało tego, właśnie otwieramy nowy salon w Warszawie. Chcemy, aby nasza sieć do 2013 roku liczyła 30 punktów. Obecnie działa pięć własnych i pięć franczyzowych salonów.
Czy wasz franczyzobiorca powinien być fryzjerem?
Nie jest to konieczne. Franczyzobiorca musi przede wszystkim umieć zarządzać salonem. 150 tys. zł to kwota, która jest potrzebna do otwarcia salonu naszej sieci. Inwestycja wzrasta, gdy placówka ma się mieścić w centrum handlowym. Wówczas same koszty remontu wynoszą ok. 100 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, a opłata bieżąca 3 tys. zł. Raz w roku franczyzobiorca jest zobowiązany uiścić opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 1 proc. od obrotu. Salon zaczyna być rentowny średnio po upływie sześciu miesięcy. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to dwa lata.
rozmawiała (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes oparty na zdrowiu
/26.09.2025
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.