Ambitne plany Fornetti
Fornetti rozwija się w Polsce od 10 lat. Początkowo strategia firmy zakładała tworzenie punktów piekarniczych w działających już placówkach spożywczych i restauracyjnych. Dzięki temu marka Fornetti stała się znana w Polsce, a określenie fornetki przylgnęło do małych półfrancuskich ciasteczek sprzedawanych w kilkuset miejscach w kraju.
Równolegle rozwijała się koncepcja minipiekarni Fornetti, które otwierane były głównie w galeriach handlowych marketów Tesco i Carrefour oraz w centrach handlowych. Firma otwierała stoiska własne albo we współpracy z partnerami. Obecnie działa prawie 300 placówek Fornetti, w tym ponad 240 należy do partnerów.
Sieć Fornetti zmieniła ostatnio właściciela. Kupił ją fundusz inwestycyjny Societe Generale. Obecnie nowy właściciel stawia przede wszystkim na franczyzową strategię rozwoju firmy. - Po kilku latach testowania tego rozwiązania widzimy, że najlepiej sprawdza się koncepcja minipiekarni lub kawiarenki Fornetti prowadzonej przez naszego partnera, w oparciu o naszą wizualizację i z naszym wsparciem logistycznym, marketingowym i organizacyjnym – mówi Kinga Wojciechowska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Fornetti.
Firma planuje otworzyć do końca 2009 roku, 400 nowych punktów sprzedaży we współpracy z dotychczasowymi i nowymi partnerami franczyzowymi. Wszystkie placówki otwierane będą w oparciu o wypracowane standardy wizualizacyjne.
- Nasze ostatnie doświadczenia, m.in. udział w VI Ogólnopolskim Salonie Franczyzy pokazują, że franczyzowa koncepcja Fornetti cieszy się dużym zainteresowaniem – mówi Wojciechowska. - Kilkaset osób odwiedziło nasze stoisko na Salonie, z tego ponad 50 pozostawiło kontakt do siebie. Cały czas odbieramy też telefony od potencjalnych franczyzobiorców, którzy widząc kolejki do stoiska na targach, postanowili później skontaktować się z nami bezpośrednio - dodaje.
Firma deklaruje, że na dzień dzisiejszy tylko na bazie kontaktów uzyskanych podczas Salonu, otwartych zostanie do końca roku 3-6 placówek franczyzowych.
Plan otwarcia 400. nowych punktów w ciągu roku jest bardzo ambitny. Fornetti musiałoby otwierać średnio aż ponad trzydzieści punktów miesięcznie, aby zrealizować plan. Zapewne będzie to trudne.
Fornetti zamierza rozszerzyć ofertę produktową, oprócz dotychczasowych ciasteczek, każda minipiekarnia Fornetti będzie serwować także słone przekąski. Ofertę kawiarenek uzupełnią także napoje gorące i zimne.
- Jest to nasza odpowiedź nie tylko na oczekiwania klientów ale także franczyzobiorców, którzy od pewnego czasu sygnalizowali potrzebę zmian w asortymencie – mówi Kinga Wojciechowska.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali