Ptasia grypa nas nie przeraża
Polska jest jednym z pięciu krajów Unii, gdzie produkuje się najwięcej kurczaków. Spożycie drobiu jest w naszym kraju zbliżone do średniej europejskiej i przekracza 23 kg na osobę. W menu Państwa firmy jest około 20 posiłków, głównie na bazie kurczaków z rożna oraz gyrosa drobiowego. Czy widmo ptasiej grypy powoduje, że Polacy rzadziej zamawiają dania z drobiu?
Kiedy w ostatnim roku pojawiły się w mediach pierwsze sygnały o tzw. „ptasiej grypie” z uwagą śledziliśmy wyniki naszej sprzedaży. Nasi klienci wykazali jednak dużo rozsądku. Stosowany przez nas proces pieczenia wyklucza możliwość zakażenia „ptasią grypą”. Owszem w momentach największej gorączki medialnej związanej z „ptasią grypą” odnotowaliśmy spadki sprzedaży, jednak po kilku dniach wszystko wracało do normy, a nawet mogliśmy obserwować zwiększone zainteresowanie klientów naszą ofertą. Nie stosowaliśmy w tym czasie żadnych promocji licząc na rozsądek oraz przywiązanie klientów do naszej marki. Dla potencjalnych franczyzobiorców duże znaczenie ma to, że w opisywanym okresie zyskowność naszych punktów gastronomicznych wzrosła. Było to głównie związane ze spadkiem cen drobiu. Zmniejszenie kosztów pozwoliło zwiększyć zyski o ok. 10 proc. Mogę więc śmiało powiedzieć, że problem „ptasiej grypy” nie jest problemem dla naszej firmy.
Jak rozwija się Państwa sieć franczyzowa? Czy mimo obecnej sytuacji zgłaszają się do Państwa chętni do prowadzenia barów Kurcze Pieczone?
Polacy lubią drób. Jedzenie drobiu w Polsce ma długą historię, a w ostatnich latach jest on u nas coraz popularniejszy. Nasza firma istnieje od 1997 roku. Zawsze jej misją było zapewnianie klientom zdrowych posiłków w przystępnej cenie. Staramy się promować zdrowy model życia wspierając między innymi sportowców uprawiających dyscypliny siłowe. Sam jestem osobą aktywnie uprawiającą sporty, a ponieważ poświęcam dużo czasu sprawom firmy, często korzystam z posiłków serwowanych przez 27 punktów gastronomicznych naszej sieci, ulokowanych na terenie całej Polski. Do końca kwietnia zostanie otwartych sześć nowych punktów gastronomicznych (m.in. w Wodzisławiu Śląskim, Suwałkach i Jeleniej Górze). Jak więc widać, chętnych do współpracy nie ubywa.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Jaki biznes się opłaci w 2025 roku
                                                /07.01.2025
                                            
                                            Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali