Wtorek
16.12.2025
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z niej wynika?
 

Rada Franczyzobiorców działa w Żabce od 2011 roku. Co dwa lata zmienia się jej skład, wyłaniany w demokratycznych wyborach. To reprezentacja wszystkich – ponad 10 tys. – franczyzobiorców Żabki, która we współpracy z centralą dba o ich interesy i jednocześnie o sprawne działanie całej sieci.

– Głównym celem Rady Franczyzobiorców jest budowanie relacji, partnerstwa i dialogu pomiędzy franczyzobiorcami a centralą, a także wspieranie rozwoju całej sieci, poprzez chociażby inicjatywy czy wspólne wypracowanie rozwiązań, dzięki którym franczyzobiorcy mogą z jeszcze większym sukcesem prowadzić biznes – wyjaśnia Izabela Jeniec-Kardasz, dyrektorka do spraw relacji z franczyzobiorcami w Żabka Polska. – Działania Rady koncentrują się na doskonaleniu jakości obsługi klienta, optymalizacji procesów logistycznych, wdrażaniu narzędzi technologicznych i analitycznych, wspierających codzienne zarządzanie sklepem, a także usprawnianiu procesów komunikacyjnych i operacyjnych.

Rozwiązania codziennych trudności i nowe pomysły

Rada Franczyzobiorców jest dla centrali Żabki bezpośrednim źródłem wiedzy o realiach codziennego funkcjonowania sklepów franczyzowych. Z czym najczęściej franczyzobiorcy zgłaszają się do Rady?

– Gdybym miał wskazać najważniejsze obszary, to niewątpliwie byłyby to finanse – mówi Mateusz Nosarzewski, członek Rady Franczyzobiorców. – A także rozliczenia franczyzobiorców po inwentaryzacji. To są takie dwa obszary, w których my jako Rada Franczyzobiorców otrzymujemy sygnały i staramy się wytłumaczyć, z czego wynikają dane rozliczenia. Kolejnym ważnym obszarem jest logistyka. Ale franczyzobiorcy przychodzą też do nas z ogromem pomysłów, z inicjatywami, które my de facto możemy przekazać wyżej.

Członkowie Rady biorą udział w różnych projektach i testach, oceniają, jak konkretne rozwiązania sprawdzają się w praktyce i co jeszcze można zrobić, żeby usprawnić pracę franczyzobiorców. Dzięki ich zaangażowaniu powstały m.in. takie rozwiązania, jak Cyberstore, czyli aplikacja do zdalnego zarządzania sklepem czy Asystent Żabka.

Jak przebiega współpraca między centralą Żabki a Radą Franczyzobiorców i jakie wynikają z niej korzyści dla przedsiębiorców prowadzących sklepy Żabka  w rozmowie z Moniką Wojniak-Żyłowską opowiadają Izabela Jeniec-Kardasz, dyrektorka do spraw relacji z franczyzobiorcami w Żabce oraz Mateusz Nosarzewski. Z wywiadu dowiecie się m.in. 

  • Po co powstała Rada Franczyzobiorców i jakie są jej zadania?
  • Jakie sprawy najbardziej nurtują franczyzobiorców Żabki?
  • Jak rozwiązywane są pojawiające się trudności franczyzobiorców?
  • Czy centrala Żabki liczy się z opinią Rady Franczyzobiorców?
  • Jakie rozwiązania udało się wprowadzić do sieci dzięki współpracy centrali z franczyzobiorcami?
  • Czy franczyzobiorca Żabki rzeczywiście czuje, że ma realny wpływ na to, co się dzieje w sieci?
  • Jak wygląda bieżąca współpracy centrali i Rady Franczyzobiorców?
  • Co w sytuacji, kiedy Rada Franczyzobiorców ma odmienne zdanie niż przedstawiciele centrali?

Krystyna Truszczyńska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022