Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
Sushi Bistro to polska sieć restauracji franczyzowych, działająca na rynku od 2014 roku. Obecnie liczy 13 lokali.
– Mieliśmy zamiar w tym roku otworzyć dwa kolejne, ale z różnych powodów te otwarcia przesunęły się na przyszły rok – mówi Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro.
Brak otwarć nie oznacza, że sieć próżnowała.
– To był dla nas bardzo dobry rok, zwłaszcza pod kątem wzrostów sprzedaży – zapewnia Robert Chmielewski. – W tej chwili ten wzrost mamy na poziomie 20-30 proc. Jeżeli ten trend utrzyma się w czwartym kwartale, który zazwyczaj jest bardzo dobry dla gastronomii, to uważam, że w ujęciu rocznym wzrost sprzedaży będzie jeszcze wyższy.
Zmiany na lepsze
Jak podkreśla Robert Chmielewski, wzrosty to efekt drobiazgowych analiz rynkowych i ciężkiej pracy.
– Po pierwsze zmieniliśmy naszą komunikację marketingową. Po zbadaniu efektywności różnych działań, przede wszystkim w kanałach online, na których głównie się opieramy, dostosowaliśmy przekaz do potrzeb różnych grup klientów – wylicza Robert Chmielewski.
Druga sprawa to ceny i food costy.
– Food costy są obecnie na bardzo dobrym poziomie – podkreśla dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. – Nie podnosiliśmy w tym roku cen dla klientów, co też ma znaczenie dla sprzedaży. A dodatkowo, w związku ze spadkiem cen produktów, franczyzobiorcy odczuli wzrost dochodów.
Sushi Bistro w tym roku postawiło też na zmiany w menu. Z nowości pojawiły się bowle oraz oferta lunchowa.
– Na początku bowle wprowadziliśmy testowo, na trzy miesiące – wyjaśnia Robert Chmielewski. – Przyjęły się jednak tak dobrze, że zostały na stałe, obecnie w sześciu rodzajach.
Sieć wprowadziła też do sprzedaży nowe lunche.
– Zbieramy feedback od klientów i wiemy, że oczekują takiej oferty – podkreśla Robert Chmielewski.
Menu w Sushi Bistro jest też dostosowywane do sezonu. Co miesiąc np. pojawiają się promocyjne rolki sushi, z różnymi dodatkami. Może to być np. dynia w okresie Halloween czy oscypek.
Take away przede wszystkim
Trzy lokale Sushi Bistro są prowadzone w formacie restauracyjnym, reszta działa w modelu take away. I właśnie na rozwój tego ostatniego modelu teraz nastawia się franczyzodawca. Po pierwsze jest on tańszy w inwestycji, po drugie prostszy w zarządzaniu. Minimalna kwota inwestycji w koncepcie Sushi Bistro to 60 tys. zł, plus koszty remontu. Jednorazowa opłata wstępna zaczyna się od 20 tys. zł.
WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO
Sushi Bistro to polska sieć lokali franczyzowych, działająca na rynku od 2014 roku. Otwiera lokale w formacie restauracyjnym oraz take away.
Na co może liczyć franczyzobiorca?
- wsparcie marketingowe i reklamowe przez cały okres trwania umowy;
- dostęp do autorskiego systemu operacyjnego SUSHI BISTRO;
- łatwy i wygodny dostęp do dedykowanych hurtowni (najlepsze ceny);
- pomoc w doborze lokalu oraz jego aranżacji zgodnie ze standardami sieci (wizualizacja);
- rozbudowany cykl szkolenia pracowników;
- wstępne szkolenia dla całego zespołu przed otwarciem restauracji;
- badania, audyty wspierające MS/NPS/TK;
- autorskie receptury dań, dostosowane do trendów rynkowych;
- obecność i pomoc przedstawicieli centrali na czas otwarcia i przez pierwszych siedem dni;
- ciągłe wsparcie w trakcie prowadzenia lokalu;
- wyłączność na daną lokalizację i pierwszeństwo otwarć w kolejnych.
Sushi Bistro w liczbach
- 13 lokali
- min. kwota inwestycji 60 tys. zł plus remont
- opłata wstępna od 20 tys. zł
Nowości w menu / W menu Sushi Bistro pojawiły się w tym roku m.in. bowle. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza sushi rośnie
/19.04.2025
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali