Fit Cake za granicą
Fit Cake, polska marka sieć lokali ze zdrowymi ciastami i deserami, w wakacje wyruszyła za ocean, gdzie otworzyła pierwszy lokal w Kanadzie, w Toronto. Prowadzi go polsko-kanadyjskie małżeństwo. Uruchomienie lokalu było sporym wyzwaniem logistycznym, bo niektóre produkty, np. kawę trzeba było sprowadzać z Polski.
– Przygotowania do wejścia na rynek kanadyjski były długie, ale zakończyły się sukcesem. Na otwarcie przyszło bardzo dużo ludzi. Były takie momenty, że nie mieścili się w lokalu – opowiada Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake. – Klienci przyjeżdżali z odległych części Kanady, twierdząc, że w kraju jest ogromny problem z produktami bezglutenowymi, a jeszcze większy z takimi, które są jednocześnie bez glutenu i bez cukru. Chcę podkreślić, że jesteśmy w Kanadzie pierwszą polską siecią gastronomiczną.
Międzynarodowe plany
W Toronto Fit Cake chce docelowo uruchomić cztery lokale. Franczyzodawca prowadzi też rozmowy z kolejnym kandydatem na franczyzobiorcę, który jest zainteresowany uruchomieniem zdrowej cukierni w Ontario. Ale Kanada to niejedyny zagraniczny rynek, na którym chce się rozwijać Fit Cake. Obecnie marka ma za granicą 8 lokali, m.in. w Rumunii czy Austrii. W ramach masterfranczyzy niedawno został uruchomiony pierwszy Fit Cake w Niemczech, w Berlinie – oficjalne otwarcie jest zaplanowane na 6 września.
– Mamy wstępną umowę na lokal w Stanach Zjednoczonych, szukamy też lokalizacji w Dubaju – zdradza Rafał Kościuk. – Podpisaliśmy także umowę z franczyzobiorcą w Londynie, który prowadzi tam sieć sklepów spożywczych. Właśnie w obrębie tych sklepów będą wydzielane przestrzenie na nasze kawiarnie. Prawdopodobnie niedługo zostanie też podpisana umowa franczyzy na Szwajcarię. Tutaj w pierwszym etapie planujemy uruchomić produkcję i sprzedaż w za pośrednictwem automatów vendingowych.
Fit Cake chce też wejść na rynek duński, prowadzi również rozmowy w Holandii i Azerbejdżanie.
Model do wyboru
Lokale Fit Cake można otwierać w różnych formatach. Fit-kawiarnia jest lokalem z konsumpcją, w którym mogą być też serwowane śniadania, lunche, lody. Nie-cukiernia natomiast jest małym punktem bez konsumpcji, działającym w wersji z odbiorem własnym i dostawą. Oba dotychczasowe modele zakładają produkcję własną. Natomiast model Fit Cake To Go to format oparty o szybką sprzedaż słodkości i kawy, bez produkcji. Punkty To Go albo należą do aktualnego franczyzobiorcy, który ma produkcję w innym swoim lokalu, albo po prostu zatowarowują się w najbliższej kawiarni lub cukierni. Kwota inwestycji zależy od wybranego modelu, ale zaczyna się od 22 tys. zł, plus koszty remontu.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć lokali ze zdrowymi ciastami i deserami, niezawierającymi cukru, glutenu, alergenów.
Podstawowe wymagania sieci:
- miasto o minimalnej liczbie mieszkańców 10 tys.
- pasja do realizowania misji Fit Cake
- rozmowa kwalifikacyjna z właścicielami sieci
- minimalna kwota inwestycji 22 tys. zł netto + koszt remontu i wyposażania
- miesięczna opłata franczyzowa ustalana indywidualnie lub stała kwota 800 zł netto za markę FIT CAKE
liczba lokali w sieci: blisko 100
Ambitne plany / Fit Cake ma plany ekspansji w kilku kolejnych krajach. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od cukrzycy do franczyzy
/22.07.2025
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Bank to biznes
/11.12.2025
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali