Franczyza restauracyjna z autorskim menu
Migavka to restauracja, która serwuje tradycyjną kuchnię, ale w nowoczesnym wydaniu.
– Serwujemy comfort food – mówi Magdalena Bochańska, menadżer Migavki. – To potrawy, które przywołują miłe wspomnienia, kojarzą się np. z dzieciństwem. Ale jednocześnie nasze dania maja nowoczesny sznyt, to nowe odsłony znanych smaków. Czyli np. można u nas zjeść pieczoną pierś z kurczaka z pastą z suszonych pomidorów, z purre ziemniaczanym, szparagami i sosem pomarańczowym. W posiłku jest mięso, skrobia, warzywa, ale jednak w nowoczesnej formie. Skupiamy się też na sezonowości. Z każdą porą roku modyfikujemy menu, bazując na produktach sezonowych, na tym co najświeższe i co możemy dostać od lokalnych dostawców.
Skąd wziął się pomysł na taką restaurację?
– Z potrzeby stworzenia miejsca, do którego sami chcielibyśmy pójść zjeść – wyjaśnia Magdalena Bochańska. – W Bydgoszczy, gdzie działamy, rynek zdominowały fast foody, kebaby, czy przysłowiowe schabowe. Dlatego pięć lat temu stworzyliśmy Migavkę, opracowując autorskie receptury dań.
Klientów przybywa
Migavka została otwarta w 2020 roku. Zaraz później zaczęła się pandemia. - To była dla nas ciężka próba – nie ukrywa Magdalena Bochańska. - Realizowaliśmy tylko okazjonalnie zamówienia na wynos.
Ale gdy minęły już lockdowny biznes nabrał rozpędu. Jak zapewnia franczyzodawca, nie było miesiąca, aby lokal był na minusie.
– Na początku trochę się martwiliśmy, że dotrzemy z naszą ofertą tylko do młodych ludzi – przyznaje Magdalena Bochańska. – Ale widzimy, że grupa docelowa jest bardzo szeroka. Przychodzą do nas goście w różnym wieku, także seniorzy - którym bardzo smakuje nasza kuchnia, rodziny z dziećmi, pary na randki, bo mamy bardzo ładny wystrój wnętrza. I z każdym miesiącem liczba klientów rośnie.
Teraz Migavka chce podzielić się swoją licencja na biznes z franczyzobiorcami. Na początek nastawia się na rozwój głównie w dużych i średnich miastach.
– Jeśli jednak ktoś zauważy potencjał w mniejszym mieście i przekona nas do tego, to nie przekreślamy takich lokalizacji – dodaje Magdalena Bochańska.
Wsparcie na otwarcie
Lokal na restaurację powinien mieć minimum 70 mkw. powierzchni. Dobrze, aby było też miejsce na urządzenie ogródka sezonowego.
– Doradzimy w wyborze lokalizacji. Współpracujemy z projektantem, który przygotuje projekt technologiczny. Mamy standardy aranżacji wnętrza, którymi podzielmy się z franczyzobiorcami, pomagamy w przygotowaniu dokumentacji sanepidowskiej, HACCP, uzyskaniu wymaganych pozwoleń – wylicza Magdalena Bochańska. – Franczyzobiorcy oczywiście otrzymują receptury dań, food coasty, księgę jakości, cały nasz know how.
Franczyzodawca szacuje, że minimalny koszt inwestycji w otwarcie restauracji to 100 tys. zł – przy założeniu, że lokal nie wymaga kapitalnego remontu i jest już przystosowany do potrzeb gastronomii.
Franczyzobiorca i jego pracownicy przejdą szkolenia, na początku w lokalu należącym do centrali, a później już u siebie w restauracji.
– Nasz szef kuchni przyjedzie na miejsce i wyszkoli kucharzy z przygotowywania potraw, dobrej organizacji pracy, efektywnego funkcjonowania kuchni – dodaje Magdalena Bochańska.
Zaangażowani franczyzobiorcy
Migavka szuka franczyzobiorców, którzy zaangażują się w prowadzenie restauracji.
– Nie szukamy inwestorów. Zależy nam na osobach, które chcą prowadzić restaurację, a nie tylko ją posiadać – podkreśla Magdalena Bochańska. – Oczekujemy chęci do pracy, myślenia biznesowego, chęci do budowania relacji z zespołem i lokalną społecznością.
Franczyzodawca szacuje, że oczekiwanie na zwrot z inwestycji może potrwać 12-18 miesięcy, w zależności o wysokości nakładów oraz stopnia zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie biznesu.
Migavka realizuje też zamówienia w dostawie oraz cateringi – dla firm i klientów indywidualnych. Obsługuje eventy firmowe, dostarcza lunche, współpracuje z lokalnymi przedsiębiorstwami, wśród których ma już stałych klientów.
– Oczywiście podzielimy się też naszym modelem cateringowym z franczyzobiorcami. To zapewnia dodatkowe przychody, co jest istotne zwłaszcza w miesiącach, które w gastronomii zwykle są słabsze – dodaje Magdalena Bochańska.
WIZYTÓWKA MIGAVKI
Autorski koncept restauracyjny łączący tradycyjną kuchnię z nowoczesnym twistem. Serwuje comfort food oparty na sezonowych, lokalnych składnikach. Restauracja działa na bydgoskim rynku od pięciu lat.
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- pomoc w znalezieniu i adaptacji lokalu;
- doradztwo w odbiorze sanepidowskim, dostosowaniu lokalu do aktualnych wymogów gastronomicznych;
- kompleksowe wsparcie przy projekcie wnętrza, przygotowanie dokumentów sanepid/HACCP i wymaganych pozwoleń;
- wsparcie w rekrutacji i szkoleniu zespołu;
- przekazanie pełnej dokumentacji, know-how marki – autorskie receptury, foodcosty, lista dostawców;
- pomoc dedykowanego opiekuna – szefa kuchni, menedżera;
- marketing i promocje – prowadzenie social mediów;
- bieżąca analiza danych sprzedażowych i pomoc w optymalizacji kosztów.
Migavka w liczbach
- 1 lokal własny
- inwestycja min. 100 tys. zł
- opłata wstępna 25 tys. zł brutto
- opłata miesięczna 3 tys. zł brutto
Comfort food / Menu Migawki to comfort food, czyli np. potrawy z dzieciństwa w nowoczesnym wydaniu. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Bank to biznes
/11.12.2025
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali