Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
 

„Własny Biznes FRANCHISING” to magazyn pomysłów na biznes. Piszemy o franczyzie i własnym biznesie. Tego nie przeczytasz w internecie.

Nr 3/2025 (237)

RAPORT SPECJALNY

Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie?

Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?

SUPERTEMAT

Franczyza, która upiększa saldo

Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyz. W tle: rosnąca konkurencja, coraz wyższe oczekiwania klientów i presja technologiczna. Sprawdzamy, kto buduje dziś sieci w branży beauty i co realnie zyskują partnerzy tych marek.

Ważna decyzja

Praca w wyuczonym zawodzie nie spełniła jej oczekiwań. Dziś Anna Połowianiuk-Foks jest spełnioną właścicielką gabinetu DepilConcept.

Fitness w nowym wydaniu

Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.

Siła konsekwencji

Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.

POMYSŁY NA FIRMĘ

Wysmakowane połączenie

KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?

Lekcja przedsiębiorczości na własnych zasadach

Edukacja pozaszkolna to nie tylko misja, lecz także realny model na biznes. Gotowe scenariusze zajęć, mobilne formaty, niski próg wejścia i rosnące zainteresowanie rodziców sprawiają, że coraz więcej osób inwestuje w działalność edukacyjną. Często z sukcesem – także bez wcześniejszego doświadczenia w nauczaniu.

Z głową do peruk i do biznesu

Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w pracowniach na zamówienie.

Franczyza w modzie

Licencję franczyzową w branży modowej udostępniają różne marki. Czy opłaca się dzisiaj otworzyć sklep odzieżowy?

Poukładany interes

Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.

Zarobić na czysto

Właściciele nowoczesnych pralni idą z duchem czasu – oprócz zaawansowanych technologii wykorzystują w pracy rozwiązania przyjazne środowisku oraz aplikacje i regularnie szkolą personel.

Nowe zasady gry w nieruchomościach

Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Sprawdziliśmy, jakie możliwości oferują dziś sieci, które zapraszają do współpracy nowych partnerów.

Mów i zarabiaj

Strach przed wystąpieniami publicznymi to jedna z najczęstszych barier, z jakimi mierzą się Polacy. Dla jednych to blokada, dla innych szansa na biznes. Trenerzy wystąpień zarabiają, pomagając innym pokonać tremę i odnaleźć się na scenie. 

Zakładamy hodowlę ślimaków

Hodowla ślimaków kiedyś wydawała się czymś nietypowym, wręcz egzotycznym. Obecnie coraz więcej osób traktuje ją jako poważny i dochodowy sposób na życie. 

E-FIRMA

Kawa, która finansuje marzenia

BuyCoffee.to polska platforma umożliwiająca symboliczne „stawianie kawy” internetowym autorom, wyrasta na lidera w segmencie mikrodarowizn. Serwis, z którego korzysta już prawie 50 tys. użytkowników, to proste narzędzie monetyzacji dla youtuberów, podcasterów, edukatorów i artystów.

MÓJ FRANCHISING

W swoim żywiole

– Życiowa szansa ma różne oblicza. Moją była utrata pracy – mówi Magdalena Świątkowska, właścicielka trzech placówek Alior Banku.

Rodzinna franczyza, która działa

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.

ABC FIRMY

Podatki dla firmy

Jak wybrać najlepszą formę opodatkowania, otwierając firmę? Możliwości jest kilka, warto się zastanowić, która będzie najkorzystniejsza.

ABC FRANCZYZY

Zakaz konkurencji w umowach franczyzy – konieczna ochrona czy przesada?

Zakaz konkurencji w umowach franczyzowych to temat, który jest ważny dla przedsiębiorców decydujących się na współpracę z siecią franczyzową. Czy zakaz konkurencji to niezbędna ochrona know-how franczyzodawcy, czy może przeszkoda dla rozwoju franczyzobiorcy? I czy rzeczywiście powinien pojawiać się w każdej umowie franczyzowej?

KATALOG FRANCZYZ

300 pomysłów na firmę. Spróbować może każdy.

Franchising, umowa agencji lub partnerstwa to sposoby na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

GDZIE KUPISZ NOWY NUMER?

Czasopismo „Własny Biznes FRANCHISING” możesz zamówić przez internet na portalu Franchising.pl/zakupy (pojedyncze egzemplarze, subskrypcja, numery archiwalne, wydania w formie pliku pdf). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, a także w sklepie Publio.pl.

SUBSKRYPCJA

Zamów dwuletnią (osiem numerów) subskrypcję magazynu „Własny Biznes FRANCHISING” za 39 zł. Zaoszczędź pieniądze i czas. Nowe wydanie wyślemy co kwartał pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic nie będzie Cię kosztować. Zamów teraz -> Franchising.pl/koszyk/prenumerata/


Zasady i warunki zakupów

Subskrypcja dwuletnia - 8 numerów w promocyjnej cenie

Subskrypcja obejmuje osiem kolejnych numerów magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 39 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres subskrypcji. W pierwszej przesyłce wysyłamy wydania, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Przeczytaj więcej o magazynie "Własny Biznes FRANCHISING": https://franchising.pl/artykul/1306/roczna-subskrypcja-promocyjnej-cenie/

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (łącznie z Cyprem, całą Rosją i Izraelem) - 33 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 41 zł (w przypadku prenumeraty 350 zł);
  • Ameryka Południowa, Środkowa i Azja - 48 zł (w przypadku prenumeraty 400 zł);
  • Australia i Oceania - 71 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 3 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj 1-5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj 7-14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 20.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748