Lodziarnia od 30 tys. zł
Sieć lodziarni Beza Krówka w tym roku otworzyła kilkanaście nowych punktów.
– Co roku przybywa nam lodziarni. Planowany rozwój zakłada możliwość otwarcia jeszcze ponad 100 placówek, ale nie idziemy na ilość, tylko na jakość – zapewnia Adam Pawela, dyrektor operacyjny sieci franczyzowej Beza Krówka.
Mnóstwo opcji do wyboru
Aktualnie sieć Beza Krówka liczy 119 placówek, z czego 11 to lokale własnościowe, a pozostałe działają w modelu franczyzowym. Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych. Najlepsze lokalizacje to duże, gęsto zamieszkałe osiedla, punkty w pobliżu kościoła, szkoły, przedszkola, żłobka, obiektu sportowego lub innego uczęszczanego miejsca.
– Nasz koncept jest jednak na tyle elastyczny, że sprawdza się w każdej lokalizacji i każdym formacie. Dotyczy to zarówno lodziarni całorocznych, sezonowych jak i przyczep lodowych, czy wózków eventowych. Dzięki dobremu produktowi i naszemu know-how potrafimy osiągnąć sukces w różnych warunkach. Większość placówek radzi sobie bardzo dobrze – zapewnia Adam Pawela.
Dodaje, że najchętniej wybieranym formatem przez partnerów franczyzowych są lodziarnie stacjonarne z tzw. wydawką przez okno.
– Coraz większą popularność zyskują lokale z miejscem do odpoczynku – szczególnie te z ogródkami, które tworzą przyjemną przestrzeń do relaksu – mówi Adam Pawela.
Koszt inwestycji to mniej więcej 30 tys. zł. To jednak zależy od wybranej formy. Ponadto franczyzodawca elastycznie podchodzi do współpracy.
– Nie pobieramy żadnych ukrytych opłat. Potrafimy elastycznie i indywidualnie dostosować się do lokalizacji, konceptu i pomysłu klienta. Koszty przystąpienia do sieci zależą od wybranego modelu współpracy. Przykładowo: wynajem przyczepy lodowej to inwestycja rzędu kilku tysięcy złotych. Będą one proporcjonalnie większe przy lodziarni stacjonarnej – sezonowej lub całorocznej – jednak zawsze pomagamy je optymalizować – zapewnia Adam Pawela.
Jego zdaniem przewagą firmy jest elastyczność konceptu, wysoka jakość lodów i dodatkowy asortyment w postaci tortów lodowych, lemoniady i shake’ów.
Byle nie stać w miejscu
Franczyzobiorcy marki Beza Krówska mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie. Dostaną pomoc w doborze lokalizacji, podręcznik franczyzowy z wytycznymi w zakresie brandingu, gotowe standardy organizacji pracy lodziarni, wsparcie w rekrutacji personelu, pomoc w planowaniu zatowarowania w bieżącej działalności (z uwzględnieniem sezonowości), osobistą pomoc i szkolenie w dniu otwarcia lodziarni, wizyty koordynatora, pomoc w analizie sprzedaży i doradztwo w zakresie optymalizacji biznesu i marketingu, wsparcie lokalnych działaniach marketingowych. Lody są dostarczane z centrali firmy nawet kilka razy w tygodniu, do każdej lodziarni. Franczyzobiorcy nie płacą za dostawę. Zamówienia składane są przez e-sklep.
Beza Krówka zapewnia, że lodziarnia zazwyczaj staje się rentowna już od pierwszego miesiąca działalności, a zwrot z inwestycji następuje w większości przypadków już po pierwszym sezonie.
– Większość naszych partnerów decyduje się w kolejnych latach na otwarcie kolejnych lodziarni – mówi Adam Pawela.
Dodaje, że w Polsce wciąż jest sporo miejsca na nowe punkty. Firma nie stoi też w miejscy jeśli chodzi o ofertę i logistykę.
– Stale rozwijamy wszystkie obszary działalności: wytwórnię, logistykę i koncept franczyzowy. Pracujemy nad nowymi produktami. Torty lodowe, lody dla psów, shake'i lodowe, kawa, lemoniada czy lody konfekcjonowane to przykłady, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Ich sprzedaż dynamicznie rośnie – mówi Adam Pawela.
WIZYTÓWKA BEZA KRÓWKA
Sieć lodziarni.
- 119 punktów, w tym 11 własnych
- inwestycja od 30 tys. zł
Adam Pawela, dyrektor operacyjny sieci franczyzowej Beza Krówka / "Zakładamy otwarcie jeszcze 100 punktów, ale nie idziemy na ilość, tylko na jakość".
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza sklepów spożywczych
/15.10.2025
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Beza Krówka zapewnia, że jej oferta franczyzowa jest bardzo elastyczna. Swoją sieć lodziarni opiera głównie na punktach sezonowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów